ازهمه ي ظرفيت هابراي فرهنگ سازي درراستاي كاهش تصادفات استفاده شود

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم خواستار استفاده از همه ي ظرفيت هاي استان در راستاي فرهنگ سازي براي كاهش تصادفات در محورهاي جاده اي و معابر استان قم شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سيد محمدرضا هاشمي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم در […]

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم خواستار استفاده از همه ي ظرفيت هاي استان در راستاي فرهنگ سازي براي كاهش تصادفات در محورهاي جاده اي و معابر استان قم شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سيد محمدرضا هاشمي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم در جلسه مجمع سلامت استان قم كه با موضوع “تدوين اقدامات اصلاحي كاهش تصادفات” در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني با تاكيد بر همراه نمودن مردم براي اجراي سياست هاي دولت در راستاي كاهش تلفات ناشي از تصادفات اظهار داشت: افزايش درك خطر از اهميت ويژه اي در اين زمينه برخوردار است.

هاشمي با تاكيد بر اطلاع رساني و ارتقاء فرهنگ عمومي در زمينه ي رانندگي افزود: عدم ارائه ي گزارش تصادفات و تلفات ناشي از آنها به ناآگاهي عمومي نسبت به خطر منجر خواهد شد.

وي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت نهادهاي مردمي و فرهنگي از جمله بسيج، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و بهزيستي خاطرنشان كرد:‌در زمينه ي فرهنگ سازي بايستي در كنار ارائه ي اموزش هاي كاربردي به بزرگسالان و دانش آموزان، از ظرفيت مهدهاي كودك غافل نشويم.

معاون استاندار قم با بيان اينكه بيمه ها نيز بايد در امر فرهنگ سازي رانندگي همراه دولت باشند خاطرنشان كرد: بايستي در اين موضوع از اعتبارات بيمه هاي استان نيز استفاده شود.

هاشمي همچنين با اشاره به آمار تصادفات مرتبط با موتور سواران، بخشي از اين تصادفات را ناشي از هيجانات جوانان دانست و افزود: اداره كل ورزش و جوانان بايستي با تدارك پيست هاي موتورسواري، زمينه ي فعاليت امن دوست داران ورزش موتورسواري را فراهم كند.

وي در ادامه با بيان اينكه بخش قابل توجهي از تصادفات در محورهاي استان قم مربوط به رانندگاني از ساير نقاط كشور مي شود افزود: مسئولان استان بايستي اقدامات سلبي لازم را نيز در كنار فعاليت هاي فرهنگي در نظر داشته باشند.

در اين جلسه طرح اقدامات اصلاحي در راستاي كاهش تصادفات جاده اي ارائه و موضوع بحث قرار گرفت.