ارائه خدمات آبفا ازطریق سامانه تلفنی ۱۲۲ بدون مراجعه حضوری مشترکین

معاون مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی دفتر بازرسی استانداری گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره به عنوان یک شرکت پیشرو در ارائه خدمت به مردم بوده و رضایتمندی شهروندان را به دست آورده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جلسه ارزیابی شرکت […]

معاون مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی دفتر بازرسی استانداری گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره به عنوان یک شرکت پیشرو در ارائه خدمت به مردم بوده و رضایتمندی شهروندان را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، جلسه ارزیابی شرکت آب و فاضلاب استان در حوزه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با حضور کارشناسان دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قم برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این جلسه در سخنان رویکرد اصلی شرکت آب و فاضلاب را ارائه خدمات به مردم در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ما بر اساس وظایف دینی و ملی و همچنین الزامات و بخشنامه‌ها فرایندهای ارائه خدمات به مردم را تعریف کرده‌ایم، یادآور شد: تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از اطاله کار و پرهیز از ارائه خدمات باکیفیت پایین از اصولی اساسی این فرایندها است.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به حضور کارشناسان متخصص و متعهد در شرکت آب و فاضلاب گفت: امروز با وجود مشکلات اقتصادی مردم برای خرید انشعاب، معضلات اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر و سد معبر، رضایتمندی نسبی از شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

وی همچنین از پایش فرایندها و بازرسی از ارائه خدمات به مشترکین در سطح مناطق و شهرهای استان به صورت مستمر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته خوشبختانه موردی در خصوص سوءاستفاده وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به ارائه خدمات آبفا از درگاه‌های مختلف به منظور تکریم ارباب‌رجوع و تسهیل در امور مردم ابراز داشت: عمده خدمات آبفا از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ بدون مراجعه حضوری مشترکین قابل ارائه است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۷۰ هزار تماس از سوی مشترکین با سامانه ۱۲۲ قم برقرار می‌شود، گفت: در این سامانه خدمات فروش و پس از فروش، خرید انشعاب و اصلاح قبض و سایر موارد مرتبط با شرکت آب و فاضلاب به مردم ارائه می‌شود.

صادق پور وجود سه منطقه امور مشترکین در مناطق مختلف شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگرچه با وجود ارائه تمام فعالیت‌های آبفا هم از طریق دفاتر پیشخوان و هم به صورت غیرحضوری، نیاز به مراجعه به شرکت آب و فاضلاب وجود ندارد اما این مناطق آماده هستند در کوتاه‌ترین زمان و کمترین فاصله خدمات مورد نیاز را به مشترکین ارائه کنند.

وی همچنین از آماده باش ۶ اکیپ امدادی برای رسیدگی به حوادث شبکه آب و فاضلاب در شهر خبر داد و اذعان داشت: این اکیپ‌ها سالانه نزدیک به ۱۴ هزار حادثه را رفع می‌کنند که این حوادث از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲و تلفن مستقیم به آبفا گزارش می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه ما برای هر فعالیتی یک فرایند تعریف و آن را به تمام واحدها ابلاغ می‌کنیم، گفت: در همین راستا تمام کارکنان از فرایندها شناخت کلی دارند و هر کس وظیفه خود را به خوبی می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شرکت آب و فاضلاب درزمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و تفکیک محیط کاری آقایان و بانوان همکار، تبلیغات محیطی در فضای فیزیکی شرکت و هم از طریق شبکه داخلی را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

صادق پور فعالیت‌های ورزشی شرکت آب و فاضلاب را نیز در استان منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: در راستای ترویج ورزش همگانی امکان پرداخت به ورزش را برای تمام کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در همه رشته‌های ورزشی فراهم آورده‌ایم.

وی همچنین برگزاری مسابقات قرآن و دیگر مسابقات برگرفته از کتاب‌های دینی و فرهنگی را از فعالیت‌های دین و مذهبی آبفا عنوان کرد و با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف گفت: سال گذشته ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش به کارکنان برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، شناخت فرایندها، افزایش توانمندی فنی، افزایش توانمندی عمومی، ارتباط با مردم، حوزه سلامت خانوار، بحث‌های روانی و بهداشتی و پزشکی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه با اشاره به استقرار میز خدمت در شرکت آب و فاضلاب بر اساس دستورالعمل‌ها ابراز داشت: دفاتر پیشخوان دولت، مناطق امور مشترکین، سامانه ۱۲۲ و سایت اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب درگاه‌های ارائه خدمت به مردم هستند.

معاون مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به شاخصه‌های صیانت از حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: تلاش دولت این است که اگر ارباب‌رجوعی به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کرد با رضایتمندی کامل از آن دستگاه خارج شود.

حسینی با بیان اینکه رضایت مردم رضایت خدا را به دنبال دارد، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره به عنوان یک شرکت پیشرو در خدمت به مردم مطرح بوده و رضایت مردم را در سطح شهر به دست آورده است.

وی با اشاره به ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: امیدواریم دستگاه‌های استان هرسال خود را به محورهای ارزیابی نزدیک‌تر کنند و ضمن عملکرد مطلوب‌تر، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم را فراهم آورند.