ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب در ساختمان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های جدیدالاحداث خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در دیدار کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های جدیدالاحداث خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در دیدار کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم تسهیلات ویژه‌ای را برای ایجاد ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در این شهر در نظر گرفته است.

وی بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری را در راستای حفظ منابع آبی و محیط‌زیست ضروری دانست و یادآور شد: مشوق‌ها و مخفف‌هایی را برای ساختمان‌هایی که از این سیستم استفاده کنند در نظر گرفتیم که از آن جمله می‌توان به کاهش ۲۰ درصدی آب‌بها، تقسیط حق انشعاب و شروع بازپرداخت یک سال پس از نصب و واگذاری انشعاب عمومی رایگان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با مشاور در خصوص اجرای این سیستم در ساختمان‌های جدیدالاحداث خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همکاری شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی، مجتمع مسکونی جدید را ترغیب به اجرای سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری کنیم.

وی همچنین لزوم استفاده از انرژی‌های پاک را در حفظ محیط‌زیست مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب قم در این زمینه پیشگام بوده است و توانسته با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با توان تولید ۷ مگاوات برق، بخش زیادی از نیاز خود را تأمین کند.

دکتر صادق پور در این دیدار که با حضور شهردار قم، نائب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار شد پیشنهاد کرد استفاده از سیستم بازچرخانی آب خاکستری و استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک دستورالعمل در سطح ملی پیگیری و ابلاغ شود تا صاحبان ساختمان‌های جدید مکلف به اجرای آن شوند.

دکتر کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست نیز در این دیدار بر لزوم مطالعه طرح تبدیل قم به شهر سبز و سازگار با محیط‌زیست تأکید کرد و خواستار همکاری تمام سازمان‌های زیر ربط در تهیه این طرح شد.