احیاء پارک دورشهر قم پس از سال‌های انتظار مردم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از واگذاری بوستان نجمه پس از رایزنی‌های بلندمدت با توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به شهرداری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، پیام جوادیان از واگذاری بوستان نجمه به شهرداری خبر داد و اظهار داشت: این بوستان ۲٫۵ هکتاری پس از رایزنی‌های […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از واگذاری بوستان نجمه پس از رایزنی‌های بلندمدت با توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، پیام جوادیان از واگذاری بوستان نجمه به شهرداری خبر داد و اظهار داشت: این بوستان ۲٫۵ هکتاری پس از رایزنی‌های بسیار با توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) ۱۵ ساله به شهرداری واگذارشده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: احداث شهربازی محدود، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین ورزشی روباز و بوستان بانوان از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام برای این بوستان است که تا پایان سال تکمیل و اجرایی می‌شود.
به گفته جوادیان، در حال حاضر هم در بخش‌هایی از بوستان درختکاری صورت گرفته و آب‌نماهای آن نیز احیاء و راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه مهم‌ترین عوامل محدودکننده پیش روی توسعه فضای سبز شهر را کمبود آب و کیفیت پایین آن، گرمای شدید، خشکی هوا، سرمای شدید و حجم بالای تردد زائر و بازدیدکننده دانست و خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی هم سرعت توسعه فضای سبز را محدود می‌کنند که به‌طور مثال شرکت توزیع برق برای رفع خطر سیم‌ها اقدام به قطع سرشاخه‌های درختان می‌کند و تاج درخت را برمی‌دارند که این خود یک مشکل جدی برای حیات درختان شهر قم است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها رفع این مشکل استفاده از کابل نگهدار است از همین رو از سال گذشته قطع تاج درختان را ممنوع کردیم و اداره برق باید برای رفع خطر کابل‌ها از کابل نگهدار استفاده کند.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم