اجرای طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی نفت سفید در قم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم گفت: طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی فرآورده نفت سفید در قم از طریق زیرساخت بانکی از ابتدای دی ماه امسال اجرایی می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن وزارتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که سه هزار خانواده در قم از نعمت […]

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم گفت: طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی فرآورده نفت سفید در قم از طریق زیرساخت بانکی از ابتدای دی ماه امسال اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن وزارتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که سه هزار خانواده در قم از نعمت گاز برخوردار نیستند، افزود: برای این خانوارها که در حدود ۹۵ روستا و بیشتر در دهستان قمرود و بخش خلجستان سکونت دارند، از طریق ۲۱ نقطه فروش، نفت سفید توزیع می شود.
استان قم داری یک شهرستان و پنج بخش خلجستان، مرکزی، سلفچگان، جعفریه و کهک است.
وی اضافه کرد: بر اساس این طرح قرار است نفت سفید از طریق توزیع الکترونیک اجرا شود و به هر خانواده ها نسبت به تعداد اعضا سهیمه ای در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: از ابتدای دی ماه خانواده ها می توانند از طریق دستگاه های کارت خوان با مراجعه به مراکز فروش و یا توزیع سیار نسبت به تهیه نفت سفید اقدام نمایند.
از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، چهار میلیون لیتر نفت سفید بین سه هزار خانواده روستایی در قم توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.
وزارتی با اشاره به این که در آذرماه امسال اطلاعات خانوارها به منظور ثبت در کارت های الکترونیک جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون توزیع نفت سفید از طریق توزیع کالابرگ بین خانواده ها انجام می شد.
وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جای تا پایان آبانماه، بیش از ۱۶ میلیون لیتر بنزین سوپر، ۳۹ میلیون لیتر بنزین معمولی، بیش از سه میلیون لیتر نفت کوره و ۳۱۱ میلیون لیتر گازوییل(نفت و گاز) در استان قم توزیع شده است.
وی افزود: توزیع بنزین سوپر پنج درصد و بنزین معمولی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و نفت کوره ۳۵ درصد و گازوییل ۱۱ درصد کاهش یافته است.
به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه قم در این مدت بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر نفت و گاز در نیروگاه سیکل ترکیبی قم مصرف شده تا گاز توزیعی در استان قم دچار افت فشار نشود.
سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده خام نفتی در قم توزیع شده است.
استان قم دارای ۵۶ نقطه عرضه فرآورده های خام نفتی است که از این تعداد ۳۷ جایگاه سی ان جی است که ۱۸ باب تک منظوره و ۱۹ باب ۲ منظوره است؛ همچنین در ۳۴ جایگاه علاوه بر بنزین، نفت و گاز نیز توزیع می شود.
۶ پمپ بنزین تک نازل در استان قم فعال است که یک جایگاه دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود؛ ۱۰ جایگاه سی ان جی ۲ منظوره نیز در این استان در دست احداث است.