اتلاف زمان و هزينه هاى مالى درشهر سردگمى

در شهر سردرگمی، اتلاف زمان و هزينه هاى مالى و جانى فراوان به بار مى آيد. پایگاه خبری رهپویان قم/ گروه اجتماعی :در ابتدا قصد داشتم نام شيراز، شهر سردرگمى را براى اين يادداشت انتخاب نمايم. اما با توجه به اينكه مساله مربوط به همه شهرها و جاده هاى كشور است آن را شهر سردرگمى […]

در شهر سردرگمی، اتلاف زمان و هزينه هاى مالى و جانى فراوان به بار مى آيد.
پایگاه خبری رهپویان قم/ گروه اجتماعی :در ابتدا قصد داشتم نام شيراز، شهر سردرگمى را براى اين يادداشت انتخاب نمايم. اما با توجه به اينكه مساله مربوط به همه شهرها و جاده هاى كشور است آن را شهر سردرگمى ناميدم.

يكى از دلايل سردرگمى، اتلاف زمان و بوجود آمدن هزينه هاى مالى و جانى در رانندگى، كمبود يا نبود تابلوهاى راهنما در خيابانها و جاده ها است.
بسيارى از تابلوهاى راهنما در شهرها و جاده ها، غير اصولى و غيركارشناسى نصب شده اند كه به نظر مى رسد از ديد يك فرد آشنا به مسير، دستور ساخت و نصب آنها داده شده است در حالى كه مى بايست تابلوها به گونه اى ساخته و جايگذارى شوند كه تشخيص مسير براى فرد نا آشنا نيز آسان باشد.

مسأله ديگر كه بايد اشاره كرد، بسيارى از تابلوها اندازه استاندارد ندارند و براى راننده كهنسال، بيمار يا فردى كه با سرعت بيشتر در حال رانندگى مى باشد، به راحتى قابل ديدن نيست. همچنين فاصله تابلوها و محل نصب آنها، گاه آنقدر به محل انتخاب مسير نزديك است كه فرصتى براى انتخاب مسير راننده باقى نمی ماند و باعث انحراف به طرفين مى شود كه همين امر يكى از عوامل مهم تصادفات است.

از سويى كم رنگ شدن تابلوها، باعث گم كردن يا خارج شدن از مسير مى شود.
از آنجا كه “همه چيز را همگان دانند” با تمركز به اين موضوع و نظر كارشناسان، نكات بيشترى درباره اين مساله روشن مى شود.

با اميد به اينكه مسئولان مربوطه با رفع اين مشكلات باعث كاهش بارهاى ترافيكى، كاهش تصادفات و ترددهاى بى مورد شوند.
خوانندگان محترم جهت آگاهى بيشتر هزينه ترددهاى اضافه، به يادداشتى با همين نام كه در اينترنت قابل دسترس است مراجعه نماييد.

✍️داريوش كشاورز ،كنشگر اجتماعى و رسانه اى:١٣٩٩/٠٧/١٤ شيراز