آیین نامه اجرایی مجمع مشورتی دانشگاهیان استان قم تدوین شود

استاندار قم با تاکید بر لزوم‌تدوین آیین نامه مجمع مشورتی دانشگاهیان استان قم اظهار کرد: توسعه و پیشرفت استان‌نیازمند مشارکت نخبگان و دانشگاهیان است به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی استان قم، […]

استاندار قم با تاکید بر لزوم‌تدوین آیین نامه مجمع مشورتی دانشگاهیان استان قم اظهار کرد: توسعه و پیشرفت استان‌نیازمند مشارکت نخبگان و دانشگاهیان است

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی استان قم، با اشاره به فرضیه های علمی مبنی بر قرار گرفتن اصحاب علم در راس نهادهای حاکمیتی و اجرایی اظهار کرد: استفاده از نظرات دانشگاهیان برای توسعه ی استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شکاف بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی افزود: برخی از مدیران دولتی خود را بی نیاز از دانشگاه ها می دانند و وبرخی از دانشگاهیان نیز در فضای علمی خود را صاحب نظر دانسته و بیگانه از دخالت در مدیریت کشور می پندارند.

استاندار قم ایجاد مجمع مشورتی استان قم با حضور روسای دانشگاه ها را در راستای استفاده از ظرفیت های علمی آنها برای مدیریت اجرایی استان دانست و افزود: سازوکار اجرایی این مجمع نیز به دانشگاهیان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ مرکز علمی و آموزش عالی در استان قم فعالیت می کنند افزود: در جلساتی که با روسای دانشگاه ها داشتیم مصوب شد نمایندگان دانشگاهیان معرفی و آیین نامه فعالیت مجمع مشورتی استان تدوین شود.

سرمست در ادامه با اشاره به برنامه ی “هر استاد یک مساله، هر دانشگاه یک پروژه” در راستای پیشبرد طرح های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: این پیشنهاد جهت اصلاح‌فرآیند های تحقیقات و پژوهش های دانشگاهیان در مسیر رفع موانع طرح های عقب افتاده استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه طرح های استان قم با حضور اساتید مرتبط دانشگاهی بایستی در قالب اتاق های فکر مجزا مورد بررسی قرار بگیرند خاطرنشان کرد: حاصل این گفتگوها باید به تحلیلی منجر شود که در تصمیم گیری ها مدیران ارشد استان را کمک کند.

سرمست گفت: کارگروه های تخصصی در ذیل شورای برنامه ریزی استان نیز باید تعریف شوند تا پیش از مطرح شدن طرح ها در صحن شورا، با پشتوانه ی کارشناسی اساتید دانشگاهی چکش کاری شده و برای تصویب مهیا شوند.

استاندار قم بیان کرد: در ارتباط با صنعت نیز می توانیم از ظرفیت مطالعاتی اساتید دانشگاهی جهت مشاوره به صنعتگران استفاده و این ارتباط را برقرار نماییم.

مقام عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه در راستای ایجاد گفتمان سرمایه گذاری در استان قم برگزاری همایش سرمایه گذاری را در نیمه دوم سال جاری در پیش داریم گفت: آماده ایم در کارگروه های تخصصی این همایش، از ظرفیت های کارشناسی دانشگاهیان استفاده کنیم.