آیین تجلیل از خبرنگاران در قم برگزار شد+گزارش تصویری

آیین تجلیل از خبرنگاران روز یکشنبه با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شهید آوینی این اداره کل برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیرکل روابط عمومی استانداری قم در این آیین گفت: جلسه تجلیل از خبرنگاران با همکاری اداره […]

آیین تجلیل از خبرنگاران روز یکشنبه با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شهید آوینی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیرکل روابط عمومی استانداری قم در این آیین گفت: جلسه تجلیل از خبرنگاران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، گرچه این مراسم کوچک و تقدیرها ذره ای از زحمات خبرنگاران را جبران نمی کند.
سید رضا علیزاده طباطبایی از خبرنگاران خواست منصفانه و مودبانه قلم بزنند و در انعکاس خدمات دولت اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به برگزار نمایشگاه معرفی دستاوردهای دولت در هفته دولت، گفت: نمایشگاه هفته دولت با عنوان «سیمای امید» دوم شهریورماه مصادف با آغاز هفته دولت افتتاح می شود و فضایی برای حضور خبرنگاران و عکاسان نیز در نظر گرفته شده است.

** مدیر مسوول روزنامه ۱۹ دی قم نیز در این آیین گفت: امروزه وضعیت جامعه نشان می دهد که ما خبرنگاران در بعضی جاها آنچه که باید و شاید کار نکردیم و اگر امروز آسیب های اجتماعی به عنوان مخاطره در کشور مطرح است و الان به عنوان تهدیدی جدی برای نظام و کشور بیان می شود و رهبر معظم انقلاب به شدت نگران موضوع است، آیا جز این است که در این سال ها در این بخش خوب کار نکردیم.
مرتضی داستانی افزود: چرا در رسانه ها گزارش های تحقیقی کم است؟ مگر خبرنگار حق طلب و حق جو نیست! خوب است که آسیب شناسی در این زمینه داشته باشیم که چرا اخبار انتقادی کل رسانه های ما کم است.
وی ادامه داد: این شرایط در حالی است که مدیران می گویند انتقاد کردن برای ما فرصت است نه تهدید و خبرنگار با انتقاد کرن فرصت خوبی برای آن ها فراهم می کند، پس اشکال کار کجاست؟
وی با بیان این که گزارش های تولیدی که به مسائل اجتماعی بپردازند کم است، افزود: تلنگری در این روز به خودمان بزنیم و ببینیم چرا آنچه که باید باشیم نیستیم! اگر می خواهیم خبرنگاران در ذهن مردم و مسوولان بهتر از این باشد باید از مخاطراتی که این عرصه را تهدید می کند پیشگیری کنیم.
داستانی گفت: شرط درستی انتقال اطلاعات به جامعه و کاهش ضریب اشتباه، انتقال درست اطلاعات از جانب مسوولان به خبرنگاران است؛ خبرنگار دنبال این است که کمتر اشتباه داشته باشد ولی این اطلاعات ناقص است که ما را به اشتباه می اندازد.
وی افزود: بیان ضعف ها و نارسایی ها برای مدیران فرصتی برای تنویر افکار عمومی است بدون اینکه چنین گزارش هایی یک سویه و یک طرفه باشد.
وی همچنین گفت: در سال های گذشته مسوولان روابط عمومی مسوول فصل خبرنگاران با مدیران بودند، در حالی که امروز با تغییر و تحولات ایجاد شده، روابط عمومی ها مسوول وصل خبرنگاران با مدیران شده اند.
** مسوول پایگاه خبری کریمه نیز در ادامه این آیین با اشاره به لزوم انتقاد پذیر بودن توسط مدیران، گفت: مدیران بدانند که انتقاد از نوع دلسوزانه و کارساز در رسانه می تواند فرصتی برای انتقال مشکلات دستگاه متبوع به مدیران بالاتر باشد.
احمد نامداری افزود: گاهی اخبار انتقادی وسیله ای برای جذب اعتبارات و همچنین حل مشکلات دستگاه متبوع می شود.
وی نداشتن سواد رسانه ای توسط مسوولان را علت ارتباط ضعیف دستگاه ها با خبرنگاران دانست و از استاندار درخواست کرد: نسبت به برگزرای دوره های آموزشی سواد رسانه برای مدیران دستگاه های اجرایی اقدام شود.
وی افزود: توجه نکردن به مشاور رسانه ای واقعی و نه تزیینی از دیگر مشکلات استان است و وجود آن نفعی برای هر دو طرف دستگاه و رسانه ها دارد.
نامداری با بیان این که بسیاری از خبرنگاران دارای درک عمیقی از فضای قم بوده و به خواسته های مردم مسلط هستند، اضافه کرد: زمانی که مدیران برای ارتباط با مردم از اهل رسانه کمک بگیرند، بخشی از سنگینی بار مشکلات مردم و جامعه از دوش اهل قلم برداشته می شود.
** مدیر مسوول هفته نامه پیام قم نیز در این آیین با اشاره به این که برخی نشریات گزارشات انتقادی کار نمی کنند، گفت: متاسفانه برخی نشریات استان خطوط قرمزی را برای خود متصور شده اند و به هیچ عنوان پا روی حریم دستگاه ها نمی گذارند و گزارش انتقادی چاپ نمی کنند.
حجت حیدری افزود: متاسفانه صاحبان امتیاز برخی نشریات نیز ، نشریات خود را به دیگران اجاره داده اند.
وی تصریح کرد: فضای تخریبی که تا سال ۸۸ و ۹۰ در جامعه بود، امروز دیگر به هر بهانه ای نیست، در صورتی که درشرایط کنونی بایدگزارش های انتقادی کار کرد و مدیران استان نیز باید خود را پاسخگو بدانند.
هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
آیین تجلیل از خبرنگاران با مشارکت استانداری قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

انتهای پیام