آیت الله فاضل لنکرانی:اربعین یک محلی برای اظهار قدرت اسلام شده است

آیت الله فاضل لنکرانیدر دیدار آقای سرهنگ مرتضوی کیا فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی گفت :اربعین یک محلی برای اظهار قدرت اسلام شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بیانات حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته در دیدار آقای سرهنگ مرتضوی کیا فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی عصر […]

آیت الله فاضل لنکرانیدر دیدار آقای سرهنگ مرتضوی کیا فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی گفت :اربعین یک محلی برای اظهار قدرت اسلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بیانات حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته
در دیدار آقای سرهنگ مرتضوی کیا فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی عصر روز ۱۶ / ۷ / ۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم
از اینکه لطف فرمودید جنابعالی و دوستانتان تشریف آوردید تشکر می‌کنم و از اینکه این افتخار را دارید امروز در همه مجالسی که مربوط به مردم، به دین ، به انقلاب است حراست می کنید. توفیق بسیار بزرگی است در کنار مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی با مردم همراهی می‌کنید و امنیت آن مراسم را حفظ می‌کنید. در روایات فراوان وارد شده که اگر انسان یک لیوان آبی دست یک تشنه‌ای بدهد، خدمتی به کسی کند چقدر اجر دارد، آثار دنیوی دارد و هم آثار اخروی دارد. خصوصاً اینکه اینجا بحث خدمت به مردم نیست، مخصوصاً در قضیه اربعین که برای اسلام در زمان معاصر ما یک نمادی شده ، یک محلی برای اظهار قدرت اسلام شده ، امروز قدرت اهل‌بیت در مراسم اربعین تجلی پیدا می‌کند، یعنی خدمت به اهل‌بیت واسلام وامام حسین علیه السلام می‌شود. ما این همه روایت داریم که اگر کسی یک بیت شعری برای امام حسین علیه السلام بگوید خدا در بهشت برایش یک بیت قرار می‌دهد اگر به زوار امام حسین علیه السلام از جهت امنیت خدمت کند و از جهت حمایتی و هر کاری که انجام می‌شود اجر بسیار دارد.
به قول ما طلبه‌ها امروزه کار شما و مجموعه شما با چند عنوان طرف است و عناوین متعدد در آن وجود دارد، خدمت به مردم ، اسلام، اهل‌بیت و خدمت به خود امام حسین علیه السلام هست و اینها هر کدام خودش یک آثار مستقل و مفصلی دارد.
نکته دیگر این است که واقعاً خدا را باید شاکر باشیم که نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی جوهرش با گذشته خیلی فرق کرده و این خودش از همه چیز مهم‌تر است، امروز یک کسی که در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هست، در هر قسمتی از نیروی انتظامی باشد، واقعاً طرف اصلی‌اش خدای تبارک و تعالی است، طرف او امام زمان (عج) است، این خیلی فرق می‌کند تا اینکه بگوئیم زمان قدیم اینها برای چه کسانی کار می‌کردند، در زمان قدیم پلیس یا نیروی انتظامی نه برای مردم کار می‌کرد نه برای خدا، برای حکومت طاغوتی غیر مشروع پهلوی کار می‌کرد، در حقیقت پلیس در زمان طاغوت حامی حکومت و حکومتی‌ها بود اما امروز پلیس حامی مردم است، در عین اینکه حامی نظام جمهوری اسلامی است حامی مردم است خودش را در مقابل خدای تبارک و تعالی مسئول می‌بیند، اینکه الآن شما با این شوق و رغبت و با این انگیزه در قضیه اربعین وارد شدید ریشه در همان اصل مسئولیت برادران عزیز نیروی انتظامی دارد. تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم که خدا توفیقات شما را بیشتر کند، بالأخره همه ما باید برای هم دعا کنیم که این عمرمان درست سپری بشود، عمر ما مرتع برای دنیای ما و شیطان نباشد، لحظه لحظه عمر ما ان شاء الله بتوانیم برای خدمت به مردم، به دین خدا و اهل‌بیت استفاده کنیم. و این وادی یک وادی‌ای است که هر چه انسان با اخلاص بیشتر با انگیزه بیشتر وارد بشود خود ائمه عنایت می‌کنند و برای همان شخص و اهل‌بیت آن شخص، اولاد آن شخص، عرض می‌کنم که این خدمات در نسل‌های آینده شما اثر می‌گذارد این را توجه داشته باشید، اینطور نیست که بگوئید یک توفیقی پیدا کردیم و داریم به زوار اربعین امام حسین علیه السلام خدمت می‌کنیم این هم برای خودتان و هم مجموعه موجود از شما اهل‌بیت‌تان و هم برای آیندگان از نسل شما مفید است. ان شاء‌الله این توفیق را قدر بدانید با اخلاص زیاد فقط برای خدا و در خدمت اهل‌بیت علیهم السلام باشید.
من امیدوارم امسال شکوه اربعین چندین برابر سال قبل باشد، امسال اربعین یک درخشش خاص و ویژه داشته باشد که کفر و شیاطین را واقعاً متزلزل و مضطرب کند، هر چه این شکوه اربعین بیشتر باشد اضطراب و رعب، ترحبون به عدوالله بیشتر می‌شود، هم آمریکا، هم اسرائیل، اینها رعب و وحشت‌شان ان شاء الله بیشتر خواهد شد. امیدواریم مشمول دعای امام زمان، مشمول دعای امام حسین علیه السلام همه ما باشیم و در این کارها با عنایت آنها و رضایت آنها پیش برویم ان شاء الله.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته