آيت الله يزدي :طلاق و فساد محصول ازدواج سفيداست

رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم با بيان اين که برخي از کشورهای توسعه یافته به دنبال ايجاد توسعه شبکه ملی بوده تا نيازهاي شان را مرتفع کنند، بر راه اندازي شبکه ملي اينترنت به عنوان يکي از اولويت هاي کشور تاکيد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان فقم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، […]

رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم با بيان اين که برخي از کشورهای توسعه یافته به دنبال ايجاد توسعه شبکه ملی بوده تا نيازهاي شان را مرتفع کنند، بر راه اندازي شبکه ملي اينترنت به عنوان يکي از اولويت هاي کشور تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان فقم به نقل ازپایگاه خبری پلیس، حضرت آيت الله “محمد يزدي” در ديدار سردار “کاظم مجتبايي” فرمانده انتظامي استان قم، ضمن قدرداني از عملکرد نيروي انتظامي در ايام نوروز، با بيان اين که عيد امسال در مقایسه با سال گذشته هم از نظر آسایش مسافراني که به قم سفر کردند و هم کساني که در اين شهر اقامت داشتند، شاهد وضعیت بهتری بوديم، اظهارداشت: نظم و انتظام بخشی، کاهش حوادث جاده ای و جرايم در نوروز، گویای خدمات و زحمات نیروی انتظامی است.

رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم در ادامه با تاکيد بر اين که حوزه و دانشگاه بايستي در زمينه پيشگيري از جرم به پليس کمک کنند، به آسيب هاي فضاي مجازي در جامعه اشاره و تصريح کرد: متاسفانه دشمن از فضای مجازی به عنوان یک ابزار جدید، بیشترین بهره را برده و به وسيله آن جوانان و خانواده‌ها را با نشر اکاذیب، نشر شبهات و فیلم های ضد اخلاقی مورد هدف قرار داده و به دنبال توسعه فساد در جامعه است.

وي با بيان اين که برخي از کشورهای توسعه یافته به دنبال ايجاد توسعه شبکه ملی بوده تا نيازهاي شان را مرتفع کنند، افزود: متاسفانه در کشور ما با آن همه توصیه هایی که شده در اين رابطه اقدام موثری صورت نگرفته است.

استاد سطوح عالي حوزه علميه با تعبير فضای مجازی به دنیای شیشه اي که همه چیز در آن نمايان است، تصريح کرد: علي رغم همه مشکلات و دشمنی، شما مسئولان در انجام وظایف رسمی، انسانی و اخلاقی خود توانسته اید تا حدود زیادی از بسیاری جرايم جلوگیری کرده و اميدوارم با ايجاد شبکه ملی مشکلات در اين حوزه مرتفع شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که نباید اسلام را با خواسته های مردم تطبیق داد بلکه مردم را باید با خواسته های اسلام منطبق کرد و گرنه انقلاب و حکومت اسلامی بی‌معنا شده و زشتي ها اشاعه پیدا می کنند، افزود: برخي افراد نالايق در سخنراني هاي خود یک بحثی را مطرح می کنند به نام ازدواج سفید و گفته اند اين موضوع خواسته نسل جوان است که اگر با تسامح و تساهل از کنار آن بگذريم این مسئله روز به روز توسعه پیدا کرده که طبعاً ازدواج و سپس طلاق است.

رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم با اشاره به اثر تبيلغات سوء شبکه هاي ماهواره اي و فضای مجازی بر نهاد خانواده، تصريح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان آموزشی با تسامح از کنار این مسائل گذشته و آن را نادیده می‌گیرند بنابراين نتيجه عدم اراده جدي در اجرای احکام اسلامی گسترش طلاق است.

رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم تاکيد کرد: اگر جواني راه خطايي رفت بايستي آن را راهنمایی کرده و دستش را گرفت این ها همه فرزندان ما هستند و به عبارتی ایتام آل محمد(ص) یعنی نسبت به معارف اسلام کم اطلاع و بی اطلاع هستند.

سردار “کاظم مجتبایی” فرمانده انتظامی استان قم نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این فرماندهی، اظهارداشت: سال گذشته گرچه شاخص ها در حد ایده آل نبود اما یک اغنای وجدانی داشتیم چون در حد توان و امکانات و همچنین اختیارات و قوانینی که وجود دارد فعالیت ها و تلاش های نسبتاً خوبی انجام شد.

وی سپس به آمار انواع سرقت ها اشاره کرد و افزود: گرچه در مورد سرقت ها و برخی جرایم خرد افزایش داشتیم که آن نیز ناشی از مشکلات اقتصادی و همچنین معلول بودن چرخه جرم است اما در جرایم مهم و خشن شاهد کاهش بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که بيشتر کسانی که دستگیر می شوند مجدداً به این چرخه بازمی گردند، به عملکرد و فعالیت های پلیس راهور استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش کشته ها در تصادفات داشته ایم.

سردار مجتبايي با بيان اين که جرايم اقتصادي در فضاي سايبر بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: فضای مجازی یک پیشران خیلی قوی برای جرايم مختلف بوده و روز به روز عرصه آن گسترده تر می شود.

وي با اشاره به عملکرد پلیس استان در تعطیلات نوروزی، افزود:در این ایام قرارگاه امام علی(ع) را راه‌اندازی و فعالیت ها کنترل می شد که در نتیجه قم از نظر رضایت مندی مردم و احساس امنیت جزء استان‌های برتر بود و مصمم هستیم که در سال جدید با بهره‌گیری از مواعظ و راهنمایی بزرگانی همچون حضرتعالی این مسیر را کماکان طی کنیم.

سردار مجتبايي گفت: در سال جاري بيشتر بر اقدامات اجرايي و تقویت رده‌های اجرایی متمرکز شده تا به صورت راهبردی به مسائل فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به اين که در حوزه مسائل علمی و معرفتی با جامعة المصطفی العالميه، حوزه علمیه و سایر مراکز علمی و دانشگاهی تفاهم‌نامه منعقد شده است، گفت: یک ارتباط قوی با ائمه جماعات در استان برقرار کرده تا از توان معنوی آن ها در حوزه هاي ماموریتی استفاده کنیم.