آمادگی صنعت قم برای “جهش تولید” در سال ۹۹

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: صنعت این استان به دلیل برخورداری از سرمایه‌های انسانی و فنی گسترده، آمادگی تحقق مطلوب راهبرد مهم جهش تولید را دارد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار، بیان کرد: توجه صورت گرفته […]

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: صنعت این استان به دلیل برخورداری از سرمایه‌های انسانی و فنی گسترده، آمادگی تحقق مطلوب راهبرد مهم جهش تولید را دارد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار، بیان کرد: توجه صورت گرفته به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تکمیل زنجیره تولید فعالیت‌های صنعتی درقم، موجب شده‌است تا صنعت این استان با تلاش برای خودکفایی در تامین مواد اولیه، در مسیر جهش تولید حرکت کند.

وی افزود: همچنین صنعت قم سابقه‌ای درخشان برای حفظ و گسترش سطح تولید محصولات و صادرات آن به بازارهای جهانی باوجود تحریم‌های ظالمانه دارد و صنعتگران قمی باتجربه آمیخته به مهارت خود می‌توانند از هر بحرانی فرصتی ایجاد کنند که این موضوع بهترین سرمایه برای تحقق جهش تولید در سال جاری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ظرفیت و زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی قم برای گسترش فعالیت‌های تولیدی آماده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این فرصت برای حضور موفق در عرصه‌های اقتصادی استفاده کنند و در راستای تحقق جهش تولید گام بردارند.

سیجانی گفت: درقم، ارتباط مراکز علمی با بخش صنعت درحال افزایش است و همین مساله شرایط خوبی را برای تحقق شعار سال در این استان فراهم آورده است، در جریان ارتباط صنعت و دانشگاه ایده‌های نو و راهکارهای جدید برای تولید محصولات متنوع و باکیفیت شکل می‌گیرد و این بهترین ظرفیت برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همراهی مسئولان استان و همکاری بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات و ارائه سایر بسته‌های حمایتی به صنعتگران قمی برای موفقیت در تحقق شعار سال،‌ یاری‌رسان تولیدکنندگان پرتلاش استان باشیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.