آماده انتقال صنايع داخل شهر به شهرك ها و نواحي صنعتي قم هستيم

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم؛ آمادگي اين شركت براي انتقال صنايع و توليدي هاي داخل شهر به شهرك ها و نواحي صنعتي استان را اعلام كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي قم؛ امير طيبي نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت: با توجه به آماده […]

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم؛ آمادگي اين شركت براي انتقال صنايع و توليدي هاي داخل شهر به شهرك ها و نواحي صنعتي استان را اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي قم؛ امير طيبي نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت: با توجه به آماده بودن زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي استان، امادگي اين را داريم كه با تعامل مناسب با دستگاه هاي مختلف و همراهي بخش خصوصي نسبت به انتقال صنايع و توليدي هاي مستقر در شهر به شهرك هاي صنعتي اقدام كنيم.

وي با بيان اينكه انتقال صنايع، بخصوص صنايع آلاينده در سطح مناطق شهري به خارج از شهرها يك خواست و مطالبه عمومي است گفت: يكي از مهمترين دلايل توجيهي و كاركردي شهرك هاي صنعتي انتقال و استقرار همين صنايع داخل شهرها و جلوگيري از بوجودآمدن مشكلات زيست محيطي و ساير معضلات اجتماعي و شهري است.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم، انتقال هرگونه فعاليت واحد و صنف توليدي در سطح استان به داخل شهرك هاي صنعتي را به نفع توليد و توسعه شهرارزيابي كرد و خاطرنشان ساخت:  با جابجايي واحدهاي توليدي و صنعتي داخل شهر ها به شهرك هاي صنعتي امكان آزادسازي هكتارها زمين از اراضي داخل شهر به منظور توسعه مناسب و موزون شهري نيز فراهم مي شود.

وي ايجاد و فعاليت واحدهاي توليدي در داخل شهرها را عاملي مهم در بوجودآمدن بسياري از مشكلات زيست محيطي، آلودگي صوتي، ترافيك و سبب عدم توسعه مناسب شهرها عنوان كرد و بيان داشت: فعالان توليدي در حالي از امكانات و زيرساخت هاي شهري مانند برق، آب، فاضلاب، گاز و تلفن و حمل ونقل استفاده مي كنند كه سهميه تمام اين واحدهاي توليدي از زيرساخت ها در شهرك هاي صنعتي تامين گرديده است.

طيبي نژاد يادآورشد: امروز متاسفانه شاهديم كه افرادي در كوچه هاي چند متري و در زيرزمين هاي كوچك وغير استاندارد اقدام به توليد كالا مي كنند كه براي اهالي منطقه مشكلاتي را بوجود مي آورند و براي خودشان نيز محدوديت هاي انرژي،مكاني، بهداشتي و حمل و نقل ايجاد مي كنند كه با انتقال به شهرك هاي صنعتي كه زمينه و بستر توليد فراهم شده است اين مشكلات برطرف مي شود.

مديرعامل شركت شرك هاي صنعتي قم، توليدصدا، پساب صنعتي، تردد خودروهاي سنگين، جابجايي كالا و بار با حجم زياد و فعاليت هاي صنعتي را لازمه و جزء تفكيك ناپذير صنعت برشمرد و افزود: فضاي مناسب براي توليد و صنعت در شهرك هاي صنعتي فراهم شده است و اگر مي خواهيم در راستاي رونق توليد و افزايش اشتغال كاركنيم بايستي زمينه و شرايط توسعه واحدهاي توليدي خانگي و خرد به مقياس صنعتي را فرا هم كنيم و اين مهم محقق نمي شود مگر با حمايت مسوولان شهر و انتقال اين گونه واحدها به داخل شهرك ها و نواحي صنعتي استان.