- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

۱۳۰ دختر مددجوی قمی سن تکلیف خود را جشن گرفتند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم از برگزاری جشن تکلیف بیش از ۴۰۰ دختر و پسر مددجو در سه مرحله خبر داد که در مرحله نخست آن ۱۳۰ دختر مددجو سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، جشن تکلیف ۱۳۰ دختر مددجو کمیته امداد قم با حضور رئیس ستاد اقامه نماز، معاونت اجتماعی استانداری و مدیران کمیته امداد استان در مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در این جشن حجه الاسلام حسن هرمز، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه برگزاری این جشن از سال گذشته در کمیته امداد قم شروع‌شده است گفت: امسال هم برای جشن تکلیف بیش از ۳۰۰ دختر و یک‌صد پسر مددجو برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
حجه الاسلام هرمز افزود: در مرحله اول برگزاری این جشن‌ها ۱۳۰ دختر مددجو که سن تکلیف رسیده‌اند در این مراسم حضور داشتند.
وی بابیان اینکه در این جشن به‌طور غیرمستقیم در قالب برنامه‌های نمایشی عقاید خداشناسی، حجاب، محرم و نامحرم و اثرات دعا آموزش داده شد اظهار کرد: سخنرانی رئیس ستاد اقامه نماز استان و قائم‌مقام کمیته امداد استان مکمل آموزش‌های داده‌شده به دختران بود که به همراه مادرانشان در این جشن حاضرشده بودند.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم باهدف آشنایی دختران مکلف شده با آموزه‌های دینی و اعتقادی هم‌زمان با ورود به سن بلوغ برگزارشده است.
در پایان مراسم نیز ضمن اهدای چادرنماز، سجاده و کارت هدیه به دختران ۹ ساله مکلف شده حاضر در جشن نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه (س) برگزار شد.