- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کلاهبرداری به بهانه کمک به کاندیداهای مشهور

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات کلاهبرداران به بهانه کمک به کاندیداهای مشهور با روش‌های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کلاهبرداران سایبری طی تماس‌های تلفنی و پیام در شبکه‌های اجتماعی، خود را رئیس ستاد انتخاباتی یک کاندیدا مشخص و مشهور معرفی کرده و درخواست کمک در زمینه‌های مختلف می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با وعده و وعیدهای وسوسه انگیز افراد را ترغیب به همکاری با خود تحت عنوان رئیس ستاد انتخاباتی می‌کنند و برای ادامه کار مشخصات کامل آنان شامل مشخصات شناسنامه‌ای و حتی مالی را درخواست کرده که پس از دریافت اطلاعات، دیگر پاسخگوی شخص نبوده و از اطلاعات به دست آمده به روش‌های مختلف سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: کلاهبرداران سایبری در روشی دیگر با شماره‌های مجازی و بین‌اللملی اقدام به ارسال پیام‌های وسوسه انگیز با مضمون کمک به یک کاندیدای مشهور در شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران می‌کنند و آنان را ترغیب به تماس تلفنی می‌کنند، کاربران غافل از اینکه طی هر تماس تلفنی هزینه بالایی را باید پرداخت کنند با آنان تماس می‌گیرند.

سرهنگ موالی از هموطنان گرامی درخواست کرد: ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس تبلیغاتی انتخاباتی و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه برای گردانندگان این کانال‌ها که با وعده‌های وسوسه انگیز به سراغ آنها می‌آیند جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی مطلع گردیده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

معرفی سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم

سرهنگ “محمد رضا فرح بخش” به عنوان سرپرست معاونت اجتماعی این فرماندهی منصوب و از زحمات سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” در مدت تصدی قدردانی شد.