- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کشف ۵۹ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس قم و البرز

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۹ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های قم و البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با یک دستگاه کامیونت ، مواد افیونی را از یک استان جنوبی و با عبور از محور مواصلاتی قم به استان البرز منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: سپس طی هماهنگی های قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
سرهنگ اسماعیلی خاطرنشان کرد: سرانجام طی بازرسی از کامیونت، ۵۹ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در قالب در قالب ۵ بسته کشف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.
…………………
تنظیمات امنیتی و رمز عبور ۲ مرحله ای شبکه های اجتماعی یک ضرورت است
گروه استان ها-قم-رها کردن گوشی‌های هوشمند در محل‌های عمومی یا در محل کار بدون اینکه تنظیمات امنیتی لازم روی گوشی انجام شده باشد یکی از مواردی است که زمینه‌ی سوء استفاده دیگران از اطلاعات ذخیره شده در کارت‌های حافظه و اکانت شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.
در صورتی که رمز گوشی و رمز دو مرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را فعال کنیم، دسترسی دیگران به اطلاعات مهم ما به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.
……………….

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی کشورها در جامعه بین الملل ایران را محکوم می کنند، اگر کارآیی پلیس ما را ببینند متوجه می شوند به دلیل سدی که در مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده بخش زیادی از مشکلات آن ها حل شده است.

آیت الله “سید هاشم حسینی بوشهری” در دیدار سردار “سید محمود میرفیضی” فرمانده انتظامی استان به جایگاه معنوی شهر مقدس قم اشاره و نقش بین المللی و جهانی این شهر مقدس را به دلیل وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران، همچنین مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه مهم دانست.
وی به ناهنجاری های اجتماعی اشاره و با تاکید بر اینکه پلیس تنها مسئول مبارزه با ناهنجاری ها نیست، تصریح کرد: برابر مصوبات شورای انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه در حوزه مسائل فرهنگی نقش دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در جامعه بخش های مختلفی وجود دارد و دولت و مجلس در آن نقش آفرین هستند، قانون متناسب با نیازهای جامعه باعث می شود از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی پیشگیری می شود .
استاد عالی حوزه علمیه قم ، ضمن تاکید بر بالابردن هزینه ارتکاب جرم، تاکید کرد: افراد متدین و دین دار در مواجهه با مشکلات اقتصادی صبر می کنند اما کسانی که بن مایه های دینی شان شکل نگرفته به وادی سرقت متوسل می شوند.
وی ادامه داد: پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر نقش زیادی داشته و شهدایی نیز تقدیم نظام اسلامی کرده است، برخی کشورها در جامعه بین الملل ایران را محکوم می کنند، اگر کارآیی پلیس ما را ببینند متوجه می شوند به دلیل سدی که در مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده بخش زیادی از مشکلات آن ها حل شده است.
آیت الله بوشهری ابراز داشت: برنامه ها باید به ۳ بخش اورژانسی، میان مدت و بلند مدت تقسیم شود، آفت مدیران در جامعه ما دچار شدن به مسئله روزمرگی است، اگر نقشه راه وجود داشته و هدف درست ترسیم شود، موفقیت حاصل می شود.
وی با بیان اینکه گرچه پلیس با اراذل و اوباش برخوردهای خوبی داشته اما باید این تغییر محسوس باشد، گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیز باید سهم دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه مشخص شود.
سردار “سید محمود میرفیضی” فرمانده انتظامی استان قم نیز با ابراز خرسندی از توفیق خدمت در استان مقدس قم، گزارشی از اولویت های کاری پلیس ارائه و اظهار داشت: اجرای تدابیر ، فرامین و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به صورت سلسله مراتب، مطالبات مراجع معظم تقلید و مردم شریف استان و توجه به شرایط خاص قم از جمله اولویت های کاری ماست که با جدیت دنبال خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان، استفاده از دانش روز، استفاده از فناوری های نوین و توسعه آن ها و کشف علمی جرایم را از دیگر اولویت های کاری عنوان کرد.
سردار میرفیضی با اشاره به بیانات فرمانده معزز کل قوا که فرمودند “حرکت پلیس خوب است اما برای رسیدن به جایگاه پلیس تراز انقلاب اسلامی هنوز فاصله وجود دارد” گفت: پلیس قم نیز باید جهت حرکتش رسیدن به تراز پلیس انقلاب اسلامی باشد، ظرفیت های عظیمی در این استان وجود دارد و درخیلی از موضوعات در جهان اسلام و تشیع و همچنین در برخی موضوعات بین الملل حرف اول را می زند .
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: کار در حوزه پلیس زیاد است اما در برخی موضوعات مهم به همکاری، همیاری و مساعدت مراجع معظم، جامعه مدرسین و بخصوص مردم شریف استان نیاز است، تولید امنیت یک موضوع چند وجهی و مشارکتی است هر کسی در این پازل نقش و سهمی دارد که باید سهم خودشان را ادا کنند .
سردار میرفیضی با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت حجاب و عفاف در استان گفت: باید مسئول سازی شود و هر دستگاهی پاسخگوی حداقل وظایف خود باشد، بعضی از دستگاه ها بدون اینکه وظایف خود را انجام دهند، از پلیس پرسشگری می کنند، بله پلیس وظیفه دارد اما مثل سایر نهادهایی که شورای انقلاب فرهنگی تعیین وظیفه کرده است.
وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف به ۲۶ دستگاه مسئولیت داده است که یکی از آن ها سازمان پلیس است، یکی از وظایف اصلی پلیس حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است در کنار آن بحث امر به معروف و نهی از منکر که به تعبیر مقام معظم رهبری دو واجب فراموش شده هستند.
فرمانده انتظامی استان قم ، اقناع سازی عمومی را در همگام و همراه سازی مردم و مسئولان برای اجرای ماموریت در حوزه حجاب و عفاف مهم دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم ویترین اجتماعی را تغییر بدهیم باید فرماندهی واحد داشته و از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.