- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کشف محموله ۹ میلیارد ریالی قاچاق پارچه در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله قاچاق پارچه به ارزش ۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم يک دستگاه کاميون کشنده حامل قاچاق که از یک استان جنوبی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در جاده قديم “قم-تهران” شناسایی و متوقف شد.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل ۳۱۸ طاقه پارچه بوده که در ادامه نمونه کالا به اداره استاندارد ارسال و کارشناسان ارزش محموله را ۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه قاچاق کالا اثرات سوء و منفي بر توليد داخلي داشته و امنيت اقتصادي جامعه را هدف قرار می دهد، ضمن تاکید بر عزم پليس در مبارزه با اين پديده ي ناهنجار و مخرب، از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طريق تماس با ۱۱۰ به پليس اطلاع تا از بدون فوت وقت نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

کشف ۲۴۰کیلوگرم مواد مخدر در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۲۴۰ کیلو و ۳۵۵ گرم مواد مخدر در قم خبر داد و گفت: در این رابطه ۶ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي اقدامات اطلاعاتي مرکز عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا يک باند از عناصر اصلي تهيه و توزيع و حمل قاچاق مواد مخدر شناسايي و مشخص شد این افراد قصد دارند یک محموله ي مواد مخدر را با عبور از محور مواصلاتی قم به استان همجوار قم منتقل کنند، بنابراین با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه مأموران خودروي کاميونت حامل مواد مخدر را شناسایی و در یک عمليات غافلگیرانه هر ۲ وسيله نقليه را متوقف و راننده کاميونت و همچنین هر ۳ نفر سرنشینان پژو ۴۰۵ را دستگیر کردند.

سردار آقاخانی گفت: سپس متهمان به همراه وسايل نقليه به یگان منتقل و در بازرسي به عمل آمده از خودرو کاميونت ۱۹۵ کیلو و ۷۰۰ گرم ترياک در قالب ۱۰ بسته ۱۰ کيلو گرمي و تعداد ۴۷ بطري نوشابه خانواده حاوی مواد مخدر از يخچال کاميونت کشف شد.

وی افزود: همچنین در عملیاتی دیگر طی بازرسی از یک دستگاه خاور در یکی از محورهای مواصلاتی استان، ۳۸ کیلو و ۴۰۵ گرم تریاک و ۶ کیلو و ۲۵۰ گرم حشیش کشف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.