- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کتائب حزب الله نقش قابل توجهی در نبرد با آمریکادر عراق داشت

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله گفت: فشارهای آمریکا بر روی این گروه وجود دارد ولی این فشارها تاثیری نخواهد داشت و این رفتارها نشانه عجز و ناتوانی آمریکا در میدان نظامی و فرهنگی و سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‌الاسلام  قاسم السودانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در خصوص کتائب حزب الله عراق اظهار کرد: این گروه از ابتدای تاسیس خود، تبعیت کاملش را از ولایت فقیه اعلام کرد و کتائب حزب‌الله از گروهی مجاهدین تشکیل شد که افتخار مبارزه با رژیم بعثی صدام را داشتند.

وی ادامه داد: بعد از ورود اشغالگران به عراق، جمعی از مجاهدین گروهی را برای مبارزه با اشغالگران تشکیل دادند، حمایت آمریکا از صدام در مقاطع مختلفی صورت گرفت که نقطه عطف آن در انتفاضه شعبانیه مردم عراق در سال ۱۹۹۱ بود و آمریکا در آن زمان در برابر حرکت انقلابی مردم عراق برای سرنگون کردن حکومت صدام ایستاد.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: تاریخ نشان داده است که آمریکایی‌ها با مردم عراق نیستند و فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند، ادعای آمریکا مبنی بر آزادسازی عراق دروغ بود و آمریکایی فقط به دنبال ایجاد یک حکومت در عراق برای تامین منافع خود بودند.

سودانی هدف از حمله نظامی آمریکا به عراق را ایجاد یک خاورمیانه جدید دانست و تصریح کرد: هدف اصلی آمریکایی‌ها، ایران بود، مجاهدان عراقی وظیفه شرعی خود را ایستادن در برابر اشغالگران آمریکایی می‌دانستند.

وی ادامه داد: نخستین عملیات کتائب حزب‌الله علیه اشغالگران آمریکایی در سال ۲۰۰۳ پس از گذشت ۶ ماه از اشغال عراق صورت گرفت، در آن زمان ۱۵۰ هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور داشتند. به این رقم ۴۶ هزار نظامی آمریکا و هزاران نظامی از کشورهای دیگر هم باید اضافه کرد و تعداد نظامیان اشغالگر خارجی در عراق به ۲۵۰ هزار نفر رسید.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: در زمان اشغال عراق علاوه بر نظامیان آمریکایی، شرکت‌های امنیتی خارجی در این کشور حضور داشتند و ۱۶۰ هزار مزدور خارجی از این شرکت‌ها در عراق مشغول به فعالیت بودند و این مزدوران برای کشتار مردم عراق تلاش می‌کردند.

سودانی با اشاره به سفارت آمریکا در بغداد اظهار کرد: بزرگترین سفارت آمریکا در جهان در بغداد است و این سفارت سه هزار کارمند رسمی دارد.

وی ادامه داد: جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا برای نخستین بار به وجود کتائب حزب‌الله در صحنه نبرد با اشغالگران اشاره کرد، همچنین این گروه مورد اشاره سید حسن نصرالله هم قرار گرفت.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: این گروه از سال ۲۰۰۷ با استفاده از موشک اشتر، شروع به هدف قرار دادن مستقیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق کرد و تلاش گروه‌های مقاومت از جمله کتائب حزب‌الله منجر به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق شد.

سودانی با اشاره به آمار تلفات اشغالگران در عراق اظهار کرد: چهار هزار و ۴۸۷ نظامی آمریکایی، ۱۷۹ نظامی انگلیسی و ۱۳۹ نظامی از کشورهای دیگر براساس اعتراف خود اشغالگران در عراق کشته شدند که البته براساس آمار مقاومت آمار کشته شدگان آمریکایی در عراق به ۳۲ هزار نظامی رسد.

نقش بارز گروه های مقاومت در مبارزه با داعش در عراق

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که شکست بزرگی در عراق خوردند و این به دلیل مبارزه نیروهای مقاومت و شهدای آن‌ها بود.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: گروه‌های مقاومت بزرگترین نقش را در زمینه مبارزه با داعش در عراق ایفا کردند، سردار قاسم سلیمانی در سخنی گفته بود که نیروهای کتائب حزب‌الله باید قدر خودشان را بدانند، سید حسن نصرالله هم به ضرورت تلاش کتائب حزب‌الله برای انعکاس پیروزی‌های خود در عراق اشاره کرد.

سودانی با اشاره به گروه‌های مقاومت در عراق اظهار کرد: این گروه‌ها با یکدیگر هماهنگی خوبی در عراق دارند والحشد الشعبی نقش مؤثری در این زمینه ایفا کردند، کتائب حزب‌الله با کمتر از دو هزار مجاهد اشغالگران آمریکایی را از عراق بیرون کرد، این گروه در مرحله مبارزه با آمریکا و داعش هزار شهید داد.

وی ادامه داد: فشارهای آمریکا بر روی کتائب حزب‌الله وجود دارد ولی این فشارها تأثیری نخواهد داشت، این رفتارها نشانه عجز و ناتوانی آمریکا در میدان نظامی و فرهنگی و سیاسی است و این کشور به همین دلیل به سراغ تحریم‌های اقتصادی رفته است.