- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پیام رسانهای داخلی با وامهای میلیاردی مردود شدند

چندی نمیگذرد که دولت در فکر راه اندازی اینترنت ملی و پیام رسانهای داخلی و با پرداختن هدیه و وامهای کلان میلیاردی سعی دارد در دنیای مجازی با پیام رسانهای خارجی رقابت کند و حتی گوی سبقت را از آنان بگیرد.

به گزارش پایگاه خحبری رهپویان قم ،در این آشفته بازار افرادی از موقعیت استفاده کردند و با هدایا و وامهای کلان برای ایجاد پیام رسان داخلی اقدام کردند که با عملکرد بسیار وحشتناک ضعیف و غیر قابل قبولشان در این امتحان بزرگ رفوزه شدند.

✍ نویسنده : یوسف امینی

( پا برهنه روی اعصاب مردم )

در چند روزی که اینترنت بین الملل از سوی نظام به خاطر شرایط پیش آمده و مسائل امنیتی در تحریم داخلی قرار گرفت
پیام رسانهای داخلی با عملکرد افتضاحشان چنان پا برهنه روی اعصاب مردم بودند و همچنان هستند که انتظار میرود با وصل شدن اینترنت بین الملل بیشتر استفاده کنندگان از آنان با دکمه حذف چنان کنند که انگار هیچوقت وجود نداشته اند.
می‌پردازیم به عمکلرد بعضی از نرم افزارها
پیام رسانهای ، گپ ، آی گپ ، روبیکا و غیره به خاطر ضعف بیش از حد در انتقال پیام از اقبال خوبی برخوردار نیستند.

اما پیام رسانهایی که مدام سنگ آنها را به سینه میزنند و در شبکه های مختلف صدا و سیما و مطبوعات نام آنها به می‌برند در چه وضعیتی هستند؟
#سروش در رتبه اول در نقص های ارتباطی است
در این پیام رسان در ارسال پیامهای صوتی ، ویس و ویدیو باید صبر ایوب و عمر نوح داشته باشید تا آن هم اگر امکانش باشد با کلی تاخیر و ناراحتی فایلی ارسال شود.
میتوان گفت سروش تنها در ارسال متن در حد اس ام اس و ام ام اس کار میکند و قسمت فوروارد متن آن هم با ذکر منبع است و متنها قابل ویرایش نیست این عملکرد زیاد خوش آیند استفاده کنندگان از آن نیست.
پیام رسان #ایتا را میتوان موفق تر از دیگر پیام رسانها نام برد اما این تایید نشانه رضایت نیست این پیام رسان نیز مثل دیگر پیام رسانهای داخلی در فقر مطلق گیف و استیکر های مورد دلخواه استفاده کنندگان است سرعت پایین و انتقال دیگر هنگام پیام نیز از دیگر مشکلات این پیام رسان است.
تمام پیام رسانهای داخلی در مشکلات وجه اشتراک فراوانی دارند از جمله اگر جستجوی مخاطب ، یا موضوع و کلمه خاصی را سرچ بفرمایید تلاشتان کاملا بیهوده است و ناکام خواهید ماند.

پیام رسان تلگرام با زیر مجموعه هایی که دارد مثل موبوگرام ، فیلترگرام و ده ها برنامه دیگر حتی با وجود فیلتر بودن از سرعت بسیار خوبی برخوردار هستند.
این برنامه ها با امکانات فوق العاده زیبا و جذابی که دارند با چه سرمایه هایی ساخته شده اند مطمئن باشید میلیاردی نیستند.
این برنامه ها را با اندک سرمایه ساخته اند و هروز سازندگان آنها در حال اضافه کردند امکانات آنان هستند و مردم با رغبت و روی باز از آنان استفاده میکنند.
در این بین سوال اینجاست در این رقابت مجازی پیام رسانهای داخلی در چه رتبه و جایگاهی غیر از رتبه ای که رسانه‌ها اعلام میکنند در میان مردم در چه رتبه ای قرار گرفته اند.
پولهایی که برای افزایش امکانات این پیامرسانها پرداخت شده است کجا خرج شده اند؟
چرا نظارت برای پیشرفت این پیام رسانها صورت نمیگیرد و چرا به فکر وقت و اعصاب مردم نیستند.
خدا میداند چقدر اعصابها برای اسنفاده از این پیام رسانها در نبود اینترنت بین الملل از مردم خرد شد و چقدر ناراحتی ها مردم کشیده اند.
در چند روزی که اینترنت قطع شد مردم مجبور به استفاده از این پیام رسانها شدند و آمار عضویت در حد میلیونی بالا رفت و باعث خوشحالی دست اندرکارانشان شد
امید است مسئولان مربوطه و صاحبان این پیام رسانها در عملکرد این پیامرسانها تجدید نظر کنند تا مردم با اشتیاق از آنان استفاده کنند.