- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پویش کتابخوان منتظر و مسابقه های متنوع از نیمه شعبان تا نیمه رمضان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: پویش کتابخوان_منتظر با شعار «کتابخوانی، رسم منتظران است» توسط اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری نشر جمکران و حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، پویش کتابخوانی و مسابقه از نیمه شعبان تا نیمه رمضان، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با همکاری و مشارکت انتشارات جمکران و حوزه هنری برگزار می شود.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در گفتگویی اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و با هدف ترویج حال خوش خواندن در این ایام، این اداره کل در نظر دارد با همکاری نشر جمکران و حوزه هنری، پویش کتابخوانی را همراه با دیگر مسابقات فرهنگی با هشتگ #کتابخوان_منتظر و شعار «کتابخوانی رسم منتظران است» برگزار کند.

سجاد عمرانی سپس بیان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه ها و کتابداران فعالیت های خود را در پیام رسان های مختلف با معرفی کتاب، قصه گویی و نقاشی و کاردستی و نشست های معرفی و بررسی کتاب با حضور نویسنده ها در کنار خانواده ها در پیام رسان ها برگزار می کنند؛ اداره کل کتابخانه ها نیز در سطح کلان پویش کتابخوانی و مسابقه از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان را برای همه اقشار و تمامی گروه های سنی در نظر گرفته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: در این پویش، کودکان ۵ تا ۱۲ سال می توانند با نقاشی، معرفی کتاب، شعرخوانی، خواندن دعای فرج، سلام به امام زمان (عج) از راه دور، ارسال تصاویری از آذین بندی منزل با موضوع انتظار و دعای فرج در این مسابقه شرکت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال نیز می توانند با معرفی کتاب، دلنوشته، قصه گویی و خوانش کتاب و عکس هایی با هشتگ انتظار یعنی … در پویش کتابخوان و مسابقه از نیمه شعبان تا نیمه رمضان شرکت کنند.

سجاد عمرانی در ادامه اظهار داشت: برای جوانان و بزرگسالان عزیز ۱۸ سال به بالا و علاقمند به برنامه های فرهنگی و هنری هم معرفی و خواندن کتاب، شعرسرایی و خواندن اشعار آیینی، عکاسی خلاق با موضوع «کتاب و انتظار» لحاظ شده است که از پانزدهم ماه شعبان آغاز می شود و تا پانزدهم ماه مبارک رمضان به پایان می رسد. وی همچنین گفت: آثار ارسالی شرکت کنندگان باید در چارچوب محورهای مسابقه باشد که شیوه معرفی، خلاقیت در گفتار و معرفی کتاب، رنگ آمیزی و نقاشی و عکاسی خلاق همراه با کیفیت صدا و تصویر از نکات مهم در ارزیابی کیفی به شمار می رود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم یادآور شد؛ علاقمندان می توانند آثار خود را به شماره ۰۹۲۲۴۸۳۵۴۷۹ از طریق پیام رسان های «بله» و «واتساپ» و اینستاگرام با هشتگ# کتابخوان ـ منتظر ارسال کنند.

گفتنی است نشانی دبیرخانه: خیابان ساحلی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به شماره ۳۷۷۵۴۸۴۵ است.

#کتابخوان ـ منتظر
شعار: کتابخوانی رسم منتظران است.