- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پنج هزار ماسک میان خادمان حرم مطهر توزیع شد

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از توزیع ۲۰ محلول ضدعفونی کننده، پنج هزار ماسک، ۲۰۰ دستکش یکبار مصرف، ۱۵ بسته دستکش مخصوص جراحی و پنج هزار پد الکی در میان خادمان بخش‌های مختلف حرم مطهر خبرداد و گفت: برای ضدعفونی ضریح مطهر از محصول یک شرکت دانش‌بنیان که فاقد الکل است و خاصیت خورندگی ندارد، استفاده می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ضد عفونی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در طول سال به صورت عادی انجام می‌شود، اظهار کرد: همیشه از سه محلول ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت در فواصل مشخص استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: گاهی بر اساس حجم مراجعات و پیک جمعیتی حرم مطهر یا برای پیشگیری از یک بیماری خاص مراحل ضدعفونی را افزایش می‌دهیم و برای ضریح مطهر نیز یک محلولو ویژه که توسط یک شرکت دانش بنیان تهیه شده است، استفاده می‌کنیم که این محلول فاقد الکل است و خاصیت خورندگی ندارد.

مدیر بهداشت و درمان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه کار ضدعفونی بخش‌های مختلف حرم مطهر توسط کارشناسان بهداشت به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از روند فعالیت‌های بهداشتی بازدید و عملکردها را ایده آل ارزیابی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دستگیرها، فرش‌ها، پرده‌ها و بخش‌های مختلف را به صورت مستمر ضدعفونی می‌کنیم، تصریح کرد: در این روزها با مجتمع اداری آستان مقدس، ساختمان کریمه، موزه، کتابخانه و مؤسسه زائر هماهنگی‌هایی را انجام داده و محلول‌های ضدعفونی کننده را در اختیار آن‌ها گذاشته تا سطوح و مکان‌هایی که امکان آلودگی دارد به صورت مستمر ضدعفونی کنند.

عباسیان ادامه داد: تاکنون علاوه بر ۲۰ بسته محلول ضدعفونی کننده، پنج هزار ماسک و پنج هزار پد الکلی، ۲۰۰ دستکش یکبار مصرف و ۱۵ بسته دستکش مخصوص جراحی بر اساس نوع فعالیت خادمان در میان نیروهای بخش‌های مختلف حرم مطهر توزیع شده است.

وی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط عموم افراد به ویژه خادمان و زائران حرم مطهر تاکید کرد و گفت: شست‌وشوی دست و صورت به‌صورت مستمر مهم‌ترین راهکار در پیشگیری از شیوع کروناست.