- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پرداخت۵۰۷۰میلیاردریال تسهیلات رونق تولیدبه واحدهای تولیدی استان قم

معاون امور صنایع ومعادن سازمان صمت قم گفت:۵۰۷۰میلیاردریال تسهیلات رونق تولیدبه واحدهای تولیدی استان قم درسال ۹۸ پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،عبدالرضا شاملی عصر سه‌شنبه در سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم درتالار امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از سامانه بهین یاب از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه در بخش تسهیلات رونق تولید حوزه صنعت ۷۷ پرونده به مبلغ چهار هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های مختلف معرفی که از این تعداد ۲۷ پرونده به مبلغ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.
وی افزود:‌ از این تعداد ۲۴ پرونده به مبلغ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال دربخش سرمایه درگردش و سه پرونده به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت است‌.
شاملی تعداد پرونده‌های تسهیلات رونق تولید معرفی شده به بانک‌ها در بخش کشاورزی قم را نیز ۲۹۰ مورد به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۷۲ پرونده به مبلغ ۳۴۵ میلیارد ریال شامل ۶۹ پرونده دربخش سرمایه درگردش به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال و سه پرونده به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال است.
وی همچنین تسهیلات رونق تولید حوزه گردشگری استان قم را ۹ پرونده به مبلغ ۲۹۵ میلیارد ریال دانست و گفت: یک پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پرداخت انجام شده‌است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پرداخت‌های مستقیم انجام شده در حوزه صنعت را ۸۵ پرونده به مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال دانست و افزود: تعداد پرونده های انتقالی سال ۹۷ نیز ۱۶ پرونده به ارزش ۳۱۰ میلیارد می باشد.
شاملی افزود: پرداخت‌های بخش صنعت در بخش تسهیلات رونق تولید، مستقیم و انتقالی ۱۲۸ پرونده به مبلغ سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال است‌.در مجموع پرداخت ۵۰۷۰ میلیارد ریال تسهیلا ت رونق تولید به واحد های تولیدی استان قم در سال جاری
وی تعداد پرداخت‌های مستقیم بخش کشاورزی را نیز ۴۴ پرونده به ارزش ۵۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تعداد پرونده‌های انتقالی سال ۹۷ نیز ۱۲۴ پرونده به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال می‌باشد.
وی اضافه کرد: مجموع پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی قم ۲۳۳ پرونده به مبلغ ۵۵۷ میلیارد ریال است‌.
شاملی گفت: دربخش گردشگری هیچ پرداخت مستقیمی انجام نشده و تعداد پرونده‌های انتقالی سال ۹۷ آن نیز هشت پرونده به مبلغ ۱۸۸ میلیارد ریال می‌باشد.
وی افزود: تعداد کل پرداختی‌های بخش گردشگری ۹ پرونده به مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال است‌.
وی با بیان اینکه قم در پرداخت‌ها در بین استان های کشور گفت: قم در پرداخت تسهیلات بخش صنعت رتبه پانزدهم و کشاورزی رتبه نهم کشور را دارد.
شاملی گفت:‌ با توجه به اینکه تنها ۶ استان از جمله قم اقدام به ثبت درخواست تسهیلات بخش گردشگری می‌کند، قم در مقایسه با استان های دیگر رتبه بهتری را دارا می‌باشد.