- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

والدین حضور فرزندان خود را در گیم نت ها مدیریت کنند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه والدین بایستی حضور فرزندان خود را در گیم نت ها مدیریت کنند،گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود بازی در گیم‌نت آن قدر بر روح و روان فرد تأثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به والدین در خصوص حضور فرزندانشان در گیم‌نت‌ها هشدار داد و اظهار داشت:  بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، روح و روان و به طور کلی شخصیت مخاطبین طراحی شده است و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.

وی  با بیان اینکه والدین بایستی حضور فرزندان خود را در گیم نت ها مدیریت کنند،افزود: گاهی اوقات دیده می‌شود بازی در گیم‌نت آن قدر بر روح و روان فرد تأثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

سرهنگ موالی ادامه داد: از پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای غیر استاندارد می‌توان به درگیری فیزیکی، پایین آمدن آستانه تحمل، گوش نکردن به حرف های والدین، گفتار و رفتار ناپسند اشاره کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: برخی مراجعه کنندگان به گیم‌نت‌ها افرادی هستند که هر روز و یا حداقل هفته‌ای چندین مرتبه به گیم‌نت‌ها مراجعه می‌کنند و معمولاً حضور و بازی در گیم‌نت‌ها اعتیادآور است.

رئیس پلیس فتا استان یکی دیگر از آسیب‌های حضور فرزندان در گیم‌نت‌ها تغییر در نگرش و بی‌انگیزگی در تحصیل است و خاطرنشان کرد: حضور بیش از حد دانش‌آموزان در گیم‌نت‌ها و سر گرم شدن به بازی‌های رایانه‌ای باعث سردی و بی‌رغبتی به تدریس در آنها می‌شود.

//////////////////////

اعتقاد، ایمان و صبر، بزرگترین سرمایه بازنشستگان است

فرمانده انتظامي استان قم اعتقاد، ایمان و صبر را بزرگترین سرمایه بازنشستگان دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “عبدالرضا آقاخانی” با ۳ تن از بازنشستگان ناجا پدر شهید “اسدالله بنی حسن” ۸۷ ساله بازنشست سال ۱۳۶۸، “محمد علی سروری” ۹۴ ساله بازنشست ۱۳۵۲ و “اپیک علی حیدری” ۸۹ ساله بازنشست ۱۳۵۷، دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده انتظامي استان قم طی سخنانی مهم ترين دليل اين ديدارها را گراميداشت مقام بازنشستگان برشمرد و اظهارداشت:بازشستگان زمانی همه توان تان شان را برای خدمت صادقانه گذاشته و ما نيز بايد قدردان زحمات شان باشيم.

وي با بيان اينکه اجر زحمات بي پاسخ نخواهد بود و اين وعده الهي است، گفت: اعتقاد، ایمان و صبر و شکیبایی بزرگترین سرمایه بازنشستگان است.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه بازنشستگان گنجينه‌ تجربه و خدمت به مردم هستند،خاطرنشان کرد: تکريم بازنشستگان ، تکريم ارزش‌هاي انساني و اخلاقي است.

سردار آقاخانی با اشاره به جايگاه والاي بازنشستگان از آن ها به عنوان فعالان و ايثارگران دوران سخت انقلاب نام برد و افزود:اين دنيا با تمام سختي ها، گذرا بوده و آن چه در روز حساب باعث نجات انسان می شود ایمان و اعتقاد است.