- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هشدار پلیس فتا نسبت به تهیه عکس و ذخیره آن در گوشی تلفن همراه

رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به تهیه عکس و ذخیره آن در گوشی هشدار داد و گفت: گوشی های همراه حتی اگر به اینترنت نیز متصل نشوند به روش های دیگری می توانند مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: تهیه عکس و ذخیره آن در گوشی حتی اگر به اینترنت متصل نشود به روش های دیگری می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد مثل مفقود شدن و سرقت گوشی یا حافظه متصل به آن.

وی گفت: آلبوم عکس مجازی یا Google Photo یکی از برنامه های گوشی است که کاربران را ترغیب می کند اطلاعات محرمانه خود از قبیل عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی خود را در یک فضای ابری برای سال های طولانی نگه داری کنند، در حالی که محل ذخیره سازی در فضای اینترنت است که به انحاء مختلف می تواند مورد دسترسی افراد کلاهبردار قرار گیرد.

سرهنگ موالی گفت: اگر کاربری عکس های گرفته شده خود را پاک کند، آلبوم عکس مجازی این قابلیت را دارد که به محض تهیه عکس، خودکار آن را در خودش ذخیره کرده و در اینترنت نگه داری کند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: کاربران با حذف برنامه گوگل فوتو یا غیر فعال نمودن گزینه پشتیبان گیری از این برنامه می توانند مانع از ورود عکس هایشان به سرورهای متصل به گوشی شوند.

سرهنگ موالی در پایان با تاکید بر اینکه کاربران سعی کنند اگر عکسی تهیه می کنند آن را بر روی ذخیره ساز دیگری غیر از گوشی های همراه با رعایت مسائل حفاظتی نگه داری کنند، گفت: با توجه به اینکه امینت گوشی ها با پیشرفت تکنولوژی کمتر می شود، استفاده از دوربین عکاسی می تواند یک وسیله ی امن و مطمئن تری جهت تهیه عکس های شخصی کاربران باشد.