- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هشدار پلیس آگاهی درباره تبدیل برخی منازل به گاو صندوق

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم درباره نگهداری مقادیر غیر متعارف وجوه نقد و اشیای گرانقیمت در برخی منازل هشدار داد و از همشهریان خواست از خالی گذاشتن محل سکونت خود بدون رعایت اصول ایمنی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان به تازگی موفق شدند با انجام تحقیقات پیچیده پلیسی و روش های علمی کشف جرایم ،در کمتر از ۱۰ روز ،سارق غير بومي را که اقدام به سرقت مقرون به عنف طلاجات از منزلی در حوزه اسحفاظی کلانتري ۱۱قم کرده بود را شناسایی و دستگیر کنند.

وی  افزود: برخی هموطنان با وجود نگهداری مقادیر چشمگیر طلا و جواهر در منازل، همچنان نسبت به رعایت موارد ایمنی غفلت کرده و به نوعی منازل خود را به گاو صندوق تبدیل می کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش ضریب ایمنی منازل با کاهش وقوع سرقت، خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس نشان می دهد نگهداری اشیای قیمتی (طلا، جواهر، سکه و…) در صندوق امانات بانک ها و استفاده از تجهیزات مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاه های هشدار دهنده و… می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

سرهنگ قهرمانپور در پایان از هموطنان خواست از ورود افراد ناشناس تحت عناوین مختلف (مامور برق، گاز، آب و…) به محل سکونت خود ممانعت و هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

سرقت منازل  با شگرد درج آگهی فروش لباس زنانه در سایت دیوار

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت :با تلاش کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی پردیسان ،سارقانی که با شگرد درج آگهی فروش لباس زنانه در سایت دیوار،از منازل سرقت می کردند،دستگیر شدند.

سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” اظهار داشت: ۲ نفر سارق مونث با درج آگهی در سایت دیوار مبنی بر فروش لباس زنانه در منزل، به صورت تلفنی با شهروندان ارتباط برقرار و به همراه ساک و چمدان حاوی البسه زنانه به منازل آنها رفته و با جلب اعتماد آن ها، در فرصتی مناسب کلید منزل را سرقت و با مشارکت ۲ نفر مرد همدست خود ،از منزل شناسایی شده سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ضمن هشدار به شهروندان پیرامون مراقبت از تردد افراد غیر به منزل، تاکید کرد: چنانچه منازل هر یک از شهروندان با این شگرد و دیگر روش های مشابه، مورد سرقت واقع شده است، در اسرع وقت برای اعلام و پیگیری شکایت خود به بخش عملیات ویژه پایگاه یکم پلیس آگاهی پردسان قم مراجعه کنند.

نقش کلاه ایمنی درکاهش فوت شدگان ناشی ازتصادفات وحوادث رانندگی با موتورسیکلت

موتورسواران به دلیل عدم حفاظت فیزیکی مناسب، خطر بالایی در تصادفات دارند و اگر مسائل ایمنی در استفاده از این وسیله نقلیه رعایت نشود،آمار فوت شدگان حوادث رانندگی را افزایش خواهد داد.

صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده نقص عضو دائمی و یا فوت موتورسواران است ضمن اینکه هزینه های اجتماعی صدمات سر برای نجات یافتگان، خانواده های آنها و جامعه به دلیل نیاز مکرر مراقبت های ویژه یا طولانی مدت بالا می باشد.

موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند ریسک شان را در صدمات ضربه مغزی یا صدمات سر یا هر دو آنها افزایش می دهند، کلاه ایمنی لایه اضافی را برای سر ایجاد کرده و انسان را از برخی اشکال خیلی شدید صدمات ضربه مغزی حفاظت می کند،هدف استفاده از کلاه ایمنی، کاهش خطر صدمات شدید سر و مغز با کاهش نیروی تماس یا برخورد با سر می باشد.

ماده نرم موجود در کلاه برخی برخوردها را جذب نموده و در نتیجه سر با آهستگی به کلاه ایمنی برخورد می کند و این بدان معناست که مغز با نیروی زیادی با جمجمه برخورد نمی کند،کلاه ایمنی فشار تماسی را در ناحیه بزرگتری پخش می کند تا نیرو در روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و به عنوان یک مانع فیزیکی عمل کرده و مانع برخورد جمجمه با شی می شود.

افزایش استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران ، به طور آشکار باعث کاهش صدمات سر و فوت می شود بنابراین سیاست گزاران باید اقداماتی در زمینه افزایش استفاده کلاه ایمنی همراه با تبلیغات و آموزش عمومی انجام دهند.