- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هشدارهای انتظامی پلیس قم پیرامون سرقت خودرو

جانشین فرماندهی انتظامی استان با توجه به قرار گرفتن در ایام تعطیلات نوروزی و حجم مسافرت ها، هشدارهای انتظامی را پیرامون سرقت خودرو به رانندگان و مسافران نوروزی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ” ” صیاد درویشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: اتومبيل خود را به لوازم ايمني نظير دزد‌گير، سويچ مخفي، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئيچي و ساير وسايل تاخيري و بازدارنده مجهز کنيد.

وی افزود: اتومبيل خود را حتي براي دقايقي كوتاه در اختيار افرادي كه شناخت كافي از آنان نداريد نگذاريد و از به جاي گذاشتن سوئيچ اتومبيل خود بر روي آن جداً بپرهيزيد .

سرهنگ درویشی ادامه داد: در حين گردش و تفريح اتومبيل خود را در مكاني امن و حتي‌المقدور در پاركينگ‌هاي عمومي و مطمئن پارك کنيد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: در زمان ورود و خروج از پاركينگ ابتدا خودرو را خاموش و سوئيچ را برداشته سپس درب پاركينگ را باز و يا ببنديد.

وی بیان داشت: چنانچه اتومبيل خود را در پاركينگ منزل پارك مي‌كنيد از قفل بودن درب‌هاي آن مطمئن شويد و در هنگام وقوع حادثه و مراجعه به مراكز درماني خونسردي خود را حفظ و در صورت ترك اتومبيل نكات ايمني را رعايت كنيد .

سرهنگ درویشی اعلام کرد: در هنگام تصادف يا نزاع‌هايي كه احتمال ساختگي بودن آنها وجود دارد مراقب باشيد و اتومبيل خود را رها نكنيد .

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: هنگام ترك اتومبيل از به جاي گذاشتن سند، كارت و ساير اوراق شناسايي و اموال با ارزش در داخل آن خودداري کنيد.

سرهنگ درویشی هشدار داد: از پذيرفتن هر نوع خوراكي و آشاميدني از مسافران ناشناس امتناع‌ ورزيد، ممكن است قصد مسموم کردن شما را داشته باشند .

جانشین فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: در صورت خراب شدن وسیله نقلیه خود سعی کنید خودرو را به تعميرگاه‌هاي غير مجاز و ناشناس نسپاريد چون امكان ساختن سوئيچ آن و سپس سرقت خودرو بسيار زياد است .