- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

 هزار نیروی پلیس، پاسدار رویداد بین المللی نیمه شعبان در قم

فرمانده انتظامی استان قم با تاکید بر این که نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است و باید به همین اندازه به آن توجه شود، گفت: ۵ هزار نیروی پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان را در قم بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بيان اينکه براي نیروی انتظامی پاسداري از رويداد بين المللي تامین امنیت مراسم نیمه شعبان افتخار است، اظهارداشت: مهم ترين سهم اين مراسم امنيت زائران بوده که بر عهده پليس است بنابراین بایستی نگاه ما به مراسم جشن نیمه شعبان در قم اعتقادی و ارزشی بوده تا عمل مان انقلابی شود.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به گستره فعالیت های مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم در بخش های انتظامي، عملياتي، ترافيکي، پشتيباني و اطلاع رساني، تصریح کرد: به دليل افزايش ضريب امنيت و انضباط، ۱۶ پايگاه انتظامي، عملياتي و تخصصي پليس هاي اطلاعات، راهور و آگاهي در مسجد جمکران حضور خواهند داشت.

وی گفت: ۵ هزار نیروی پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان را در قم بر عهده دارند، اين ماموريت بزرگ براي پليس فرصتي فراهم مي کند که انضباط و توانمندي هاي خود را به نمايش بگذارد.

سردار آقاخانی با بیان این که نیمه شعبان اوج عظمت و نمایش بی بدیل منتظران است که منتظر شنیدن صدای «اناالمهدی» هستند تا تمام مشکلات به دست با کفایت ایشان حل شود، تصریح کرد: نيمه شعبان و ولادت حضرت قائم (عج) باعث شده تا سال به سال عاشقان و دلسوختگان آن حضرت از سراسر جهان خود را به اين تجمع عظيم جهان تشيع رسانده و ارادت خود را به آن حضرت نشان دهند و در اين رابطه نيروي انتظامي تمام توان خود را به کارگيري خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر این که نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است و باید به همین اندازه به آن توجه شود، گفت: اجتماع مردم در کنگره عظيم نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در کل دنيا بي نظير بوده که اين نشعت گرفته از عنايت خاص امام زمان (عج) است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی، حمایتی و نظامی در جشن نیمه شعبان به شکل ملی وارد میدان می شوند و امیدواریم این مراسم به بهترین وجه برگزار شود.

انهدام باند سارقان مغازه و کشف ۲۰ فقره سرقت در قم

فرمانده انتظامي استان قم از دستگيري و انهدام باند سارقان مغازه و کشف ۲۰ فقره سرقت در قم خبر داد.

سردار”عبدالرضا آقاخانی”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از مغازه های شیشه سکوریت در قم، موضوع به صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.

وي گفت: در ادامه مأموران با بررسي و مطالعه دقيق پرونده هاي ورودي و جغرافياي جرم و همچنین انجام اقدامات پليسي ابتدا متهم اصلي و سپس ۲ تن از همدستانش را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود:افراد مذکور در ساعات بعدازظهر هنگامي که مغازه داران جهت استراحت به منزل مراجعه و کرکره مغازه را باز مي گذاشتند اقدام به باز نمودن قفل شيشه سکوريت کرده و اموالي شامل لپ تاپ، گوشي، کيس و مانيتور، اسپيکر و … را سرقت مي کردند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: متهمان طی تحقیقات مأموران و در مواجهه با شواهد و قرائن موجود به ۲۰ فقره سرقت مغازه درقم اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری ۲ نفر مالخر در ارتباط با این پرونده خبر داد و گفت: سرانجام متهمان برای انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.