- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نیاز وقفی جامعه امروزی وقف برای پیشبردمسایل علمی ومعیشتی است

مدیر کل اوقاف قم گفت:نیاز وقفی جامعه امروزی وقف برای پیشبردمسایل علمی ومعیشتی مردم است واز واقفین عزیز خواهشمندیم که به این امر خیر نیز توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی، اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) از لحظه شهادت شروع و تا به امروز ادامه داشته و خواهد داشت.
وی ادامه داد:همه ائمه معصومین(ع) برای عزاداری امام حسین(ع) اهمیت ویژه و عنایت خاصی قائل هستند. امام حسین(ع) با قیام خود حیات اسلام را تضمین کرد.
مدیر کل اوقاف استان قم با اشاره به اینکه خون امام حسین(ع) تاکنون دین را زنده نگهداشته است، گفت: امام حسین(ع) خون خداست که دررگ های اسلام و امت اسلامی جاری است و هیچگاه نمی گذارد دین و اسلام کهنه شود.
وی اضافه کرد: در گذشته که برخی حاکمان جبار اجازه عزاداری برای امام حسین(ع) را به مردم نمی دادند مردم به صورت مخفیانه در خانه خود عزاداری می کردند اما به برکت انقلاب اسلامی عزاداری در کشور اوج گرفت.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به شرایط خاص امسال، بیان داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و کل جهان که کلیه امورات را تحت تاثیر خود قرار داده است عزاداری برای امام حسین(ع) هم محدودتر برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی دنبال شود. امروز هم برگزاری عزاداری برای امام حسین(ع) اهمیت دارد و هم این که مسائل بهداشتی رعایت شود که این یک برنامه ریزی دقیق و منسجم را می خواهد.
مدیر کل اوقاف استان قم افزود: کلیه امکانات و شرایط برای عزاداری در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده شده است و برنامه های در محیط های بازامامزادگان با رعایت مسائل بهداشتی و به صورت محدود برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای روز عاشورا برخی گروه های مردمی اعلام آمادگی کرده اند تا به صورت خودرویی با پخش مداحی و روضه از بندگوهایی که نصب می کنند و با سیاه پوش کردندخودرو خود در خیابان ها حرکت کنند.

وی گفت:نیاز وقفی جامعه امروزی وقف برای پیشبردمسایل علمی ومعیشتی مردم است واز واقفین عزیز خواهشمندیم که به این امر خیر نیز توجه داشته باشند.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به شیوع کرونا ، ابراز داشت: امسال با شیوع کرونا استفاده از رسانه را یکی از اولویت های خود قرار داده ایم و ۱۴شب برنامه برای شب های محرم برگزار خواهد شد و همچنین ۲۰تا۲۵نفر از مبلغین هم در فضای مجازی در خصوص محرم فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی، گفت: در دهه ولایت ۲۵۰۰بسته معیشتی  بین نیازمندان توزیع شد که بناداریم در ایام محرم هم حدود ۴هزار بسته معیشتی را توزیع کنیم.
مدیر کل اوقاف استان قم بااشاره به اینکه تا پایان صفر دو مرحله دیگر هم توزیع بسته معیشتی خواهیم داشت، گفت: در دهه ولایت ۱۸هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد که در ایام محرم هم با رعایت موارد بهداشتی این موضوع را ادامه خواهیم داد.