- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نوجوان۱۷ساله،سرشبکه پولشویی وفیشینگ اطلاعات۳۰هزارحساب بانکی مردم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری یک نوجوان ۱۷ ساله و همدستش به اتهام پولشویی و فیشینگ اطلاعات ۳۰ هزار حساب بانکی مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار”عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کارشناسان پلیس فتا استان در راستاي مأموريت هاي محوله پیرامون رصد و پايش جرایم در حوزه برداشت هاي غير مجاز و پولشويي، یک کانال تلگرام با ۴ هزار و ۹۲ نفر عضو و همچنین یک گروه تلگرام نیز با ۵۰۰ نفر عضو که در زمینه برداشت هاي غير مجاز با شگرد فيشينگ در سطح کلان اقدام به پولشوئي و خريد ارزهاي ديجيتال مي کردند را شناسایی و با توجه به حساسیت این پرونده، بلافاصله موضوع در دستور کار آن ها قرار گرفت.

وی گفت: در ابتدا با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، اعضاي باند، با آي دي هاي مختلف و با استفاده از شماره هاي مجازي، فعاليت مجرمانه را در زمينه پولشوئي، اجاره کارت هاي بانکي و… را انجام و در رابطه با اقدامات مجرمانه آن ها پرونده هاي زيادي در پليس فتا اکثر استان ها تشکيل شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: اعضای این باند به صورت سازمان يافته با استخدام افراد مختلف در زمينه برنامه نويسي، تهيه کارت اجاره، سيم کارت هاي هاي افراد غير، شناسائي صرافي هاي متخلف، تهيه مدارک هويتي و… با راه اندازي ربات هاي مختلف از جمله صيغه ياب، شارژ نصف قيمت، اينترنت ارزان، دوست يابي و …، ارسال پيامک هاي انبوه متناسب با مسائل روز جامعه و ارسال لينک هاي جعلي، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکي افراد کرده و با طراحي ربات موجودي بگير و کارت به کارت اقدام به پولشوئي در سطح کلان مي کردند.

وی اضافه کرد: این افراد حتي مبالغ به دست آمده را صرف خريد خودرو، تجهیزات رایانه ای، خوشگذراني و… مي کردند، بنابراین با تلاش هاي شبانه روزي همکاران در پلیس فتا استان قم، سرشاخه اصلي باند که نوجوانی ۱۷ ساله بود در یکی از استان های جنوبی شناسایي و دستگیر شد.

سردار آقاخانی افزود: در ادامه با بررسي اکانت ها و همچنین گروه و کانال تلگرامی فعال در اين رابطه، اطلاعات کارت بانکی ۳۰ هزار و ۴۰۰ نفر از مردم در سراسر کشور شناسايي شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از سرشاخه های این باند در یکی از استان های جنوبی دستگیر شده است، گفت: با توجه به تعداد زیاد شاکیان در این پرونده تحقیقات برای کسب میزان رقم کلاهبرداری شده در دست بررسی است در حال حاضر مبلغ ۳ میلیارد ریال از متهمان توقیف و پیش بینی می شود این مبلغ تا ۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته که به محض دریافت اخبار جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار آقاخانی در خاتمه افزود: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.