- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نشست کتاب خوان ویژه فرهیختگان برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطااله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: به مناسبت بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۵ عصر تا ۱۶:۳۰ دوشنبه (۲۰ آبان ماه) نشست کتاب خوان ویژه فرهیختگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار داشت: این نشست با حضور و مشارکت برخی از اساتید، هنرمندان و مسئولان استانی و … برگزار می شود که فرصت خوبی را برای تشویق و ترغیب مردم به سمت مطالعه از سوی فرهیختگان فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: بزرگداشت روز علامه طباطبایی که به نام روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام گذاری شده است اشاره به اهمیت تاثیر کتاب و خواندن بر هویت ملی و علمی ما دارد که تثبیت‌کننده فعالیت‌های آگاهانه هر دولت و ملتی به شمار می رود.

وی گفت: هدف این نشست؛ علاوه بر تاکید بر نقش مطالعه بر کیفیت و کمیت امور، بیانگر این مطلب است که ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه همگانی است و تنها بر عهده یک نهاد و سازمان خاصی نیست. اما کتابخانه ها با توجه به ماهیت کاری خود این ظرفیت و خدمات را برای عموم مردم فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود: نشست کتابخوان فرهیختگان و ورود مدیران استان، نشان از احساس تکلیف و دغدغه در این حوزه است؛ چراکه بیشتر آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی از ناآگاهی و عدم مطالعه است. وی بزرگداشت علامه طباطبایی و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را فرصتی مناسب برای «پیمانی دوباره با کتاب و هم نشینی با یار مهربان” عنوان کرد و افزود: امسال نیز طبق هر سال این برنامه های متنوعی توسط اداره کل کتابخانه ها و کتابخانه های عمومی استان قم برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در پایان گفت: دوشنبه(۲۰ آبان ماه) ساعت ۱۵تا۱۶:۳۰در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم واقع در خیابان ساحلی(شهیدلواسانی) نشست کتابخوان فرهیختگان برگزار می‌شود و از تمامی مسئولان و اهالی فرهنگ و اصحاب قلم، دعوت می‌‌شود در این برنامه حضور پیدا کنند.

خیابان ساحلی(شهیدلواسانی)، اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، تالار غدیر.