- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نخستین بوستان اختصاصی دوچرخه قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای نخستین بار عملیات اجرایی بوستان اختصاصی دوچرخه در بلوار فدائیان اسلام پردیسان با ۸ پیست اختصاصی آغازشده که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهر نیوز،عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل شهر قم، اظهار داشت: متأسفانه در طراحی شهری اولویت با وسایل نقلیه بوده و این خودرو محوری سبب شده که کمتر به حوزه عابران پیاده و دوچرخه‌سواران توجه شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آخرین وضعیت احداث بوستان اختصاصی دوچرخه در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: برای نخستین بار عملیات اجرایی بوستان اختصاصی دوچرخه در بلوار فدائیان اسلام پردیسان با ۸ پیست اختصاصی آغازشده که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان با اشاره به ویژگی‌های این بوستان دوچرخه، تصریح کرد: پیست‌های این بوستان دوچرخه بسیار جذاب و موردتوجه جوانان است و به دنبال راه‌اندازی این بوستان‌های دوچرخه در مناطق مختلف شهری هستیم تا در کنار ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه باشیم.

وی نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم را مورد ارزیابی قرار داد و گفت:نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال‌های گذشته انجام شد که متأسفانه اخلالی در سایت نوسازی پیش‌آمده و سامانه از طریق وزارت کشور بسته شد و همچنین با افزایش شدید قیمت خودرو، میزان تسهیلات کفاف خرید را نمی‌داد که مدتی بوده متوقف‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امیدواریم در سال ۹۹ با تدابیر وزارت کشور بتوانیم نوسازی ناوگان تاکسی را از سر بگیریم و اقداماتی از جمله توزیع حواله تاکسی برای تاکسی‌ها و وانت‌بار‌ها داشته باشیم.

ذاکریان یکی از اقدامات مهم در سال ۹۸ را راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی برشمرد و ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری، این رشته تأسیس شد و از بین رانندگان تاکسی دانشجو گرفت و امید است تداوم داشته باشد.