- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نباید زحمات نیروی انتظامی را با عملکرد یک مأمور زیر سوال برد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از برخورد پلیس با چند دختر جوان در یکی از پارک های تهران، گفت: نباید زحمات نیروی انتظامی را با عملکرد یک مأمور زیر سوال برد و اگر تخلفی صورت گرفته در جای دیگری باید به آن رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “مجتبی ذوالنوری” در جلسه “نهضت روشنگری پیرامون بررسی بیانیه گام دوم انقلاب” در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم، اظهارداشت: امروز مسائل متعددی در سطح جامعه، منطقه و دنیا مطرح است که نمونه آن را می توان به ساقط کردن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران اشاره کرد.

وی با بیان این که حادثه مذکور اتفاق بزرگی برای کشور و عظمت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، تصریح کرد: منصوب شدن سردار “سلامی” به فرماندهی کل سپاه که فردی توانمند و استراتژیست است کاملاً روحیه دشمنان را به بهم ریخته و پس از اندک زمانی از سوی رئیس جمهور آمریکا پیام صلح و سازش مطرح شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از رخدادها حضور نخست وزیر ژاپن به عنوان سفیر آمریکا در ایران بود که اخبار دنیا نیز هفته ها بر روی این موضوع متمرکز شده بود اما رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) شخص رئیس جمهور آمریکا را فاقد صلاحیت دریافت هیچ پیامی دانست و با این اقدام هیمنه و غرور ترامپ را زیرپا گذاشت و تحقیر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همان طوری که اگر پلیس سلاح خود را زمین بگذارد اشرار مسلط می شوند، آمریکا می خواهد ایران قدرت موشکی اش که عاملی بازدارنده است را زمین گذاشته و در این صورت با کشور وارد مذاکره شود.

وی گفت: به ایران می گویند از منطقه بیرون برو یکی نیست بگوید شما هزاران کیلومتر از خاک خود دور شده اید باید پاسخ دهید در این منطقه دنبال چه هستید؟

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای پهپاد جاسوسی آمریکا را منهدم کرد که این کشور هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را با قریب به ۳۰۰ مسافر مورد هدف قرار داد و این پیام رهبری را به ذهن متبادر می سازد که “دوران بزن در رو” تمام شده است.

وی سامانه پدافند “سوم خرداد” که پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا را منهدم کرد را از جمله ابزار بازدارنده و حداقلی جمهوری اسلامی ایران دانست که ساخت آن محصول تلاش سپاه پاسداران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی از برخورد پلیس با چند دختر جوان در یکی از پارک های تهران، گفت: ابتدا در رسانه ها برخورد فرماندهان با مأموران حاضر در صحنه مذکور منتشر شد و این سبب شد تا برخی نمایندگان موضع گیری لازم را نداشته باشند گرچه در ادامه برخورد با مأموران پلیس تکذیب شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که وقتی کار، انسانی است هر مأمور پلیسی ممکن است خطا کند، تصریح کرد: نباید زحمات نیروی انتظامی را با عملکرد یک فرد زیر سوال برد و اگر تخلفی صورت گرفته در جای دیگری باید به آن رسیدگی کرد.

وی با مقایسه رفتار مردم و پلیس در ایران و آمریکا، گفت: در آمریکا یک جمله کلیشه ای وجود دارد (با پلیس چانه نزن) و افراد حق بحث کردن با پلیس ندارند، اما متاسفانه در ایران دو نفر تصادف می کنند و با ورود پلیس به صحنه، وی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بایستی اقتدار پلیس حفظ شود متاسفانه همواره در موضوعات عده ای ورود پیدا می کنند تا پرده ای درست کرده و مجرم را نجات دهند، ما باید در پشت صحنه نیرو را به مسائل گوناگون توجیه کنیم.