- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مواظب ربات های کلاهبردار صیغه یاب باشید!

رئیس پلیس فتا قم از روش های جدید سارقان برای خالی کردن حساب های بانکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ موالی رئیس پلیس فتا قم گفت: افرادی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در تلگرام و اینستاگرام با انتشار تبلیغات دروغین تحت عنوان صیغه‌یابی و استفاده از تصاویر جعلی از پروفایل‌های دیگران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی بیان داشت: در این شگرد مجرمانه، کلاهبرداران از طریق ربات صیغه‌یابی یا دیگر ابزارهای صیغه‌یابی اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد کرده و کاربران فریب خورده با نصب برخی ابزارهای صیغه یابی یا اجرای ربات جهت پرداخت حق عضویت به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می‌شدند سپس کلاهبرداران اینترنتی از این طریق، اطلاعات کارت آن‌ها را سرقت و ازحساب شان مبالغی را برداشت می‌کردند.

رئیس پلیس فتا قم تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان قم مشخص شد کلاهبرداران از طریق کانال‌ها و صفحات با اعضای بالا در تلگرام و اینستاگرام ابزارهای صیغه یابی مانند ربات و … را تبلیغ و کاربران را جذب می کردند.

سرهنگ موالی افزود: پلیس فتا در این خصوص افرادی را در فضای مجازی شناسایی کرده که متهمان پس از رویت مستندات لازم به همکاری در ایجاد ربات و تبلیغ آن در گروه‌های و کانال‌های بالای ۵۰ هزار نفر و تخلیه کارت‌ها اعتراف کردند.