- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ممنوعیت برگزاری مراسم جشن وختم به منظور پیشگیری ازافزایش شیوع کرونا

استاندار قم با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان قم بر ضرورت نظارت جدی بر اجرای مصوبات ستاد کرونا تاکید و اظهار کرد: برگزاری مراسم های جشن و ختم و هرگونه تجمع منجر به شیوع کرونا ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با موضوع بیماری کرونا، طی سخنانی با اشاره به ابتلای خود و خانواده اش به کرونا گفت:خداراشاکرم که مجددا توفیق خدمت به مردم شریف استان قم‌ را پس از ابتلا به این بیماری را به بنده داد ، تا با انگیزه مضاعف تری به مردم خدمت نماییم

استاندار قم در ادامه با اشاره به قرمز بودن بسیاری از استان های کشور بیان کرد: استان قم نیز در آستانه ی ورود به وضعیت قرمز می باشد.

مقام عالی دولت در استان قم با بیان اینکه در رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان قم در ابتدای شیوع کرونا بیش از ۹۰ درصد بود گفت: متاسفانه میزان توجه مردم به این مساله ی مهم در هفته های اخیر کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در حال حاضر با عادی سازی کرونا در بین شهروندان مواجه هستیم که این مساله توجه بیشتر دستگاه های دولتی، اصحاب رسانه و سمن ها در راستای اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مردم را می طلبد.

وی همراه سازی مردم با برنامه های ستاد ملی کرونا را خواستار شد و تصریح کرد: گزارش عملکرد دستگاه های دولتی در این زمینه مورد مطالبه است.
استاندار قم خاطرنشان کرد: خروجی اقدامات ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بایستی کم شدن رجوع مردم به مراکز درمانی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا باشد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تامین ماسک مورد نیاز استان قم، پیگیری های صورت گرفته در این راستا را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بایستی امکان تامین ماسک برای شهروندان تا هفته ی آینده به صورت کامل محقق شود.

وی گفت: با هرگونه تجمعی که عامل شیوع کرونا باشد مخالفیم و برای آن اعمال محدودیت خواهیم کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مراسم های جشن ، ختم و سایر تجمعاتی که به منظور زیارت اهل قبور است ممنوع خواهد بود و نیروی انتظامی و تشکیلات قضایی پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای نظارت بر اجرای این قانون خواهند کرد

وی همچنین با تاکید بر ارائه ی خدمات دستگاه های دولتی به شیوه ی غیرحضوری خصوصا در ایام کرونا اظهار کرد: شهرداری قم به دلیل وسعت خدمات قابل ارائه به مردم بایستی به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

استاندار قم فراهم ساختن زیرساخت های لازم در راستای الکترونیکی سازی فرایندها را ضروری دانست و افزود: در مرحله ی دوم بایستی اطلاع رسانی جامع به مردم در راستای جلوگیری از حضور فیزیکی ایشان در ادارات دولتی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر ارائه ی آموزش های لازم به مردم در حوزه ی استفاده از خدمات الکترونیک تصریح کرد: تربیت شهروند الکترونیک مستلزم مهارت افزایی برای استفاده عمومی از خدماتی است که دولت برای مردم فراهم می کند.