- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

معافيت سربازي براي خانواده جان باختگان سانحه سقوط هواپيماي اوکرايني

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از معافيت سربازي براي خانواده جان باختگان سانحه سقوط هواپيماي اوکرايني خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “ولی ترابی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: جان باختگان سانحه سقوط هواپيماي اوکرايني که تابعيت ايراني دارند در حکم شهيد بوده و از امتيازات قانون خدمت وظيفه عمومي بهره مند مي شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به اين که جان باختگان سانحه سقوط هواپيماي اوکرايني با تابعيت ايراني در حکم شهيد محسوب شده اند، لذا برابر ابلاغيه ستاد کل نيروهاي مسلح کليه امتيازاتي که براي شهدا در قانون خدمت وظيفه عمومي در نظر گرفته شده است، براي بستگان شهداي عزيز قابل استفاده است.

سرهنگ ترابی افزود: برابر بند يک ماده ۴۵ قانون خدمت وظيفه عمومي کليه فرزندان ذکور شهدا از خدمت سربازي معاف و در صورتي که شهيد فاقد فرزند ذکور باشد برابر بند۲ همين ماده قانوني به ازاي هر شهيد يک نفر از برادران وي از انجام خدمت سربازي معاف مي شود.

////////////////////////////////////

دستگیری ۲۲ اراذل و اوباش در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری ۲۲ اراذل و اوباش توسط مأموران کلانتری ۱۹ توحید خبر داد.

سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر تجمع ارازل و اوباش و ایجاد پاتوق همچنین انجام اقدامات مجرمانه، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۹ توحید قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: در ادامه پس از بررسی و صحت موضوع، مأموران این کلانتری با هماهنگی مقام قضائی استان به محل مذکور اعزام و ۲۲ نفر اراذل و اوباش را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفریان بیان داشت: سپس چندین قبضه سلاح سرد همچنین دیگر آلات و ادوات جرم از متهمان کشف که در نهایت با انتقال به کلانتری و تشکیل پرونده، برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم در خاتمه از همشهریان خواست، در صورت مشاهده هرگونه اعمال مجرمانه افراد، از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.