- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مطالبه گری اجتماعی از شاخصه های کشورهای پیشرفته است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطالبه گری در کشور ایران که دارای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است را نقطه ای مثبت دانست که از شاخصه های یک کشور توسعه یافته و پیشرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی در جمع کارگروه تخصصی دانشجویی طی سخنانی مطالبه گری در کنار کسب علم امری ضروری برای دانشجو بر شمرد و اظهارداشت: دانشجویان لازم است علاوه بر اهتمام به کسب علم و افزایش توان علنی خود و کشور به موضوع مطالبه گری و گفتمان سازی هم توجه داشته باشند.
وی توجه به مباحث صنفی و تلاش برای رفع مشکلات قشر دانشجویی را از دیگر موضوعات مهم دانست و توضیح داد: برای ما مهم است که دانشجوی جوان انقلابی نسبت به موضوعات بی تفاوت نباشد و ما نمایندگان هم وظیفه خود می دانیم تا حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشیم.
نماینده مردم قم مطالبه گری از مسئولان و بخصوص نمایندگان را برای کشور و جامعه مفید و موثر ارزیابی و تاکید کرد: این نظام با خون هزاران شهید به ثمر نشسته و ما هرچه تلاش کنیم نظامی بهتر از این نمی توانیم بدست آوریم و اگر مردم مشکل و یا نقصی را مشاهده می کنند این برآمده از ضعف عملکرد خود ما است که بد عمل کرده ایم و باید جلو این بد عمل کردنها ایستاد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه برخورد نماینده مجلس با سرباز رونمایی رانندگی اشاره و این کار را امری غلط دانست و گفت: این مطالبه گری اجتماعی و خواسته مردم بود که سبب شد فرد را به سویی ببرد که اصلا فکرش را هم نمی کرد. حالا از این نوع مطالبه گری ها برای افراد مختلف شکل بگیرد چقدر تاثیر گذار خواهد بود.
وی مطالبه گری و پاسخگو کردن مسئولان را یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برشمرد و تصریح کرد: ما در ایران که معتقدیم دارای فضائل اخلاقی و فرهنگ غنی دینی و اسلامی هستیم باید دوچندان به این موصوعات مقید باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوعات صنفی و خواسته های دانشجویی اشاره و بیان داست: ورود کارگروه تخصصی دانشجویی به نیازها و خواسته های صنفی، وام و حتی مشکلات افراد باید به صورت جدی پیگیری کنید و در این زمینه از حمایت ویژه نمایندگان استان برخوردار هستید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قانون بودجه و پایین بودن سهم استان قم نیز توجه کرد و خاطرنشان ساخت: استان قم بدلیل تک شهرستانی بودن ضررهای فراوانی می کند به همین دلیل است که بدنبال اضافه کردن دوشهرستان هستیم و با همین کار در بخش هایی از بودجه تا ۳۰ درصد سهم قم افزوده خواهید شد.
وی افزود: در بخش کارکنان دولتی و سایر موارد هم ثمرات خوبی برای استان به ارمغان خواهد آورد. در کنار اینها ما سعی می کنیم این پایین بودن سهم بودجه ای قم را با رایزنی و پیگیری های خود از منابع و جاهای دیگر برطرف کنیم.

امیرآبادی در این نشست که مورد استقبال و رضایت دانشجویان حاضر در جلسه قرار گرفته بود گریزی هم به مجلس و بحث شفافیت آرا زد و گفت: من خودم یکی از بانیان اصلی طرح این موضوع در مجلس بودم و اولین مصوبه مجلس جدید هم همین موضوع بود و تا کنون از طرف نمایندگان پیگیری های خوبی انجام شده است و علاقمندان نگران نباشند قطعا موضوع در مجلس مطرح خواهد شد و خود ما هم برای این مهم عجله داریم.
در ابتدای این دیدار دانشجویان عضو کارگروه طی سخنانی نقطه نظرات خود در زمینه های صنفی، دانشجویی، سیاسی، استان، علنی، بودجه و مسائل کلان کشوری و استانی را مطرح کردند.