- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مردم به متکدیان کمک نکنند،بیشتر آنان از وضعیت مادی خوبی برخوردارند

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان قم گفت :مردم به متکدیان کمک نکنند،بیشتر آنان از وضعیت مادی خوبی برخوردارند واگر صدقه وکمکی می خواهند به نیازمندان بکنند،از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد وبهزیستی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،در  جلسه هم اندیشی مدیرکل کمیته  امداد امام استان قم با مدیران کانال های پرمخاطب قم ،بر ایجاد تعامل هرچه بیشتر رسانه های فضای مجازی با این نهاد خدمت رسان تاکید شد.

در این نشست صمیمانه ،اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم اظهار داشت:مردم به متکدیان کمک نکنند،بیشتر آنان از وضعیت مادی خوبی برخوردارند واگر صدقه وکمکی می خواهند به نیازمندان بکنند،از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد وبهزیستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یتیمان قم از نرخ سرانه بیشتری نسبت به میانگین کشوری برخوردارن خاطر نشان کرد:باتوجه به همیاری حامیان خیر از یتیمان در استان قم،ما برای هریتیم ماهیانه ۴۰۰هزار تومان پرداخت می کنیم وچنانچه خانواده ای ۳یتیم داشته باشد،درماه یک میلیون و۲۰۰هزار تومان حقوق از ما دریافت می کنند که از میانگین سرانه کشوری که زیر ۳۰۰هزار تومان در ماه است ،بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۱هزار نیازمند  در استان شناسایی کرده ایم ،اظهار داشت:نگاه ما اینست که خود به سراغ نیازمندان برویم نه آنان به سراغ ما بیایند.

میرشکار گفت:بیش از هزار و۵۰۰بیمار صعب العلاج در استان داریم وباتوجه به اینکه خیلی از این عزیزان نیاز به پوشک دارند ،افزایش چندین برابری قیمت پوشک،هزینه های زیادی به ما تحمیل کرده است که امیدواریم خیران در این زمینه مارا یاری نمایند.

وی درپایان به نگاه تعاملی جدید کمیته امداد استان با رسانه ها وبویژه در فضای مجازی اشاره کرد وافزود: تعامل هرچه بیشتر با اصحاب رسانه استان وتوجه به فناوری های جدید مانند فضای مجازی برای اطلاع رسانی،فرهنک سازی وتشویق مردم به کارهای خیر از اولویت های مهم ما در سال جاری در زمینه اطلاع رسانی ها خواهد بود.