- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مبارزه با مواد مخدر، نیازمند عزم ملی و همگانی

فرمانده انتظامی استان قم گفت: تلاش پليس در راستاي مبارزه با موادمخدر به تنهايي كافي نبوده و برخورد با اين پديده خانمان‌سوز نياز به يك عزم ملي است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “سید محمود میرفیضی” با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، ريشه بسياري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه را در اعتياد به موادمخدر دانست و افزود: جرایمي چون سرقت، درگيري و نزاع و موضوعاتي از اين قبيل، ريشه و علت اصلي آنها به اعتياد ختم مي شود.
‏وي ادامه داد: پديده شوم موادمخدر، خصوصاً مواد مخدر صنعتي، بيش از آن كه فعاليتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافياى بين ‏المللى باشد، ابزارى مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر كشورهاى در حال توسعه است.
سردار میرفیضی افزود: امروزه مبارزه با اعتياد بيش از آنكه ماموريتى در راستاى وظايف نيروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژيك در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط جوامع انساني.
فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: یکی از عوامل اعتماد مردم به‌ نظام حاصل تلاش‌ هاي شبانه ‌روزي نيروي انتظامي بوده و عملکرد مطلوب اين نيرو، چهره جمهوري اسلامي را از نظر امنيت و آرامش به ‌خوبي نمايان کرده است.
وي در بخش دیگری از سخنان خود، تغيير مصرف موادمخدر از سنتي به سمت مخدر صنعتي را تهديدي براي جوانان و نوجوانان دانست و ابراز داشت: وجود باورهاي غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پايين بودن سطح آگاهي‌ خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف موادمخدر و عدم آشنايي خانواده‌ها از مهارت‌هاي زندگي به‌وي‍ژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرايش به موادمخدر است.
سردار میرفیضی ضمن اشاره به اقدامات اساسي نظام مقدس جمهوري اسلامي در مبارزه با پديده شوم مواد مخدر، شهيدان نيروي انتظامي را دليلي بر اين ادعا دانست و گفت: موضوع مواد مخدر نيازمند يك نگاه جهادي ملت هاست و اقدامات انجام شده بدون مشاركت مردم و حضور خانواده ها به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد .
فرمانده انتظامی استان در ادامه سخنان خود تأكيد كرد: اگر بخواهيم جامعه ما جامعه اي عاري از موادمخدر باشد بايد با توجه به بخش پيشگيري اجتماعي، بيشتر به فكر جوانان و نوجوانان باشيم.
وي، اعتياد را بزرگ‌ترين معضل اجتماعي موجود در جامعه دانست و اظهار داشت: اعتياد، مادر همه جرايم و آسيب‌هاي جامعه است.
سردار میرفیضی گفت: توجه به جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي موضوعي است كه بايد به صورت ويژه در دستور كار همه دستگاه‌هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه قرار گيرد.
وي با بيان اين كه تلاش پليس در راستاي مبارزه با موادمخدر به تنهايي كافي نيست، خاطرنشان كرد: برخورد با اين پديده خانمان‌سوز نياز به يك عزم ملي است.
فرمانده انتظامی استان قم، سيگار و قليان را دروازه ورود به اعتياد عنوان و تصريح کرد: اعتياد، كانون خانواده را متلاشي مي کند و موجب برهم زدن امنيت رواني اعضاي خانواده مي‌شود.

توقیف محموله پوشاک قاچاق در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف یک محموله پوشاک قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ “مراد حسین جعفریان” اظهارداشت: مأموران یگان امداد شهرستان قم در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق در محور “قم-تهران”، یک دستگاه سمند را توقیف کردند.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل ۳۸۰ عدد کاپشن و ۹۵ عدد شلوار خارجی فاقد مجوز قانونی و قاچاق است که کارشناسان ارزش ریالی محموله را بیش از ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: در نهایت ۲ نفر در این رابطه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.