- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

لزوم حمایت جدی دستگاهای اجرایی ازخودکفایی مددجویان کمیته امداد

استاندار قم با اشاره به برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت حمایت از نیازمندان گفت: دستگاههای اجرایی باید به صورت جدی از طرح های خودکفایی مددجویان کمیته امداد حمایت نمایند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در برنامه بازدید از طرح های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)و با حضور در اداره منطقه ۳ کمیته امداد امام خمینی (ره)به اهمیت مهارت آموزی اشاره و اظهار کرد: ایجاد بستر های آموزش مددجویان برای اشتغالزایی امری حیاتی و مهم است.
استاندار قم با بیان لزوم کاهش مراجعات مردمی به نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: توسعه مشاغل خانگی با رویکرد هاي علمي، استقلال اقتصادی مددجویان را به همراه دارد و نتیجه آن توسعه اشتغال و تولید است.
وی  بر لزوم توجه مدیران به اقشار ضعیف جامعه بویژه زنان تاکید کرد و ادامه داد: آثار معنوی و اهمیت اجتماعی اشتغالزایی برای زنان بسیار حائز اهمیت است.
سرمست اجرای طرح هر روستا یک اشتغال کمیته امداد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این طرح در خودکفایی روستاییان و پیشگیری از مهاجرت به شهرها نقش دارد و باید در اجرای آن به هدایت شغلی صحیح و ترویج سبک زندگی سالم توجه شود.
استاندار قم همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان توسط کمیته امداد، گفت: توانمند سازی افراد اصلی مهم در ایجاد جامعه پویاست که با مهارت آموزی لازم، در مسیر صحیح قرار می گیرد.
سرمست گفت: علی رغم اینکه  برخی از این طرح ها در مقیاس سرمایه گذاری خرد است اما چون مخاطب و جامعه هدف آن افراد آسیب پذیرند، مورد حمایت و پیگیری مدیریت ارشد استان خواهند بود .
گفتنی است در ادامه این برنامه استاندار قم از یک طرح پرورش پرندگان زینتی، طرح پرورش گل و گیاه گلخانه ای توسط بانوان مددجوی کمیته امداد، و دو طرح تولید مصنوعات چوبی در روستای خورآباد بازدید کرد.
همچنین استاندار قم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در شهرک صنعتی خورآباد برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم توجه به مشکلات واحد های تولیدی این منطقه، اظهار کرد: طرح های توسعه نواحی صنعتی در اسرع وقت بررسی و تعین تکلیف شود و در این راستا طرح های جدید احداثی در حوزه صنعت پس از بررسی در کارگروه زیربنایی به نتیجه نهایی رسد.
استاندار قم به طرح احداث ناحیه تخصصی پوشاک در شهر کهک اشاره کرد و ابراز داشت: جهت اجرای این طرح مطالعات منطقه ای و کارشناسی شده و نیز چالش های احتمالی در دستور کار قرار گیرد و دستگاهای متولی نیز حمایت لازم را صورت دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان برخی مشکلات در حوزه صنعت چوب، عنوان کرد: تعاونی درودگران باید نسبت به تامین مواد اولیه، ثبت سفارش و کسب پروانه پیگیری های لازم را انجام دهند.
لازم به ذکر است این‌کارگروه ۲۹‌مصوبه داشت که‌از جمله مصوبات آن تصویب طرح توسعه ناحیه صنعتی خورآباد بود.