- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

لزوم توجه بیشتر مردم به قرنطینه خانگی و کاهش تردد در سطح شهر 

استاندار قم با بیان لزوم توجه و اجرای قرنطینه خانگی توسط مردم بر کاهش تردد در سطح شهر تاکید نمود  وگفت:درصورت رعایت وهمراهی مردم، ما به زودی شاهدکاهش شیوع این بیماری در قم وشیب نزولی آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و در گفت و گو با خبرنگاران، به سیاست گذاری واحد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به  توزیع اقلام بهداشتی در تمام کشور، اشاره و اظهار کرد: پیگیری های لازم به منظور بهره گیری از ظرفیت های ملی و استانی در تامین و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز  در حال انجام است .

استاندار قم با بیان لزوم نظارت ویژه بر تولید و توزیع اقلام بهداشتی توسط  سازمان صمت و برخورد  با متخلفین  و محتکرین با همکاری تشکیلات قضایی بر اساس مصوبات شورای تامین و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، افزود: اهتمام مدیریت استان رفع نیازهای مردم به اقلام بهداشتی و آرامش خاطر مردم است

استاندار قم با اشاره به  برنامه ریزی های و پیگری های شبانه روزی مدیریت استان در مقابله با کرونا و برگزاری جلسات منظم ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور انجام اقدامات کنترلی و تامین منابع و امکانات مورد نیاز گفت : حاضرم جانم را برای  سلامتی مردم قم فدا کنم و تا آخرین نفس پای کار هستم  و ذره ای  در این مسیر از پیگیری و خدمت به مردم سست نخواهیم شد .

وی عملکرد استان در مقابله با کرونا را تا این مرحله قابل قبول دانست و گفت: برای مهار و کنترل بیماری نیازمند عزم ملی و هبستگی بیشتر برای شکست کرونا در کل کشور هستیم

لزوم بستر سازی افزایش مشارکت های مردمی و فعالیت ستادهای مردمی و خیرین در اجرای برنامه های مبارزه، پیشگیری و درمان بیماری کرونا

استاندار قم بر ضرورت بستر سازی افزایش مشارکت های مردمی و فعالیت ستادهای مردمی و خیرین در اجرای برنامه های مبارزه، پیشگیری و درمان بیماری کرونا تاکید کرد .

وی با اشاره به ساماندهی فعالیت های دستگاه های استان در حوزه مقابله با شیوع این بیماری در قم، اظهار کرد: اجرای خوشه ای برنامه ها در حوزه های مختلف در راستای کنترل و درمان بیماران مبتلا به کرونا و با استفاده از تمام توان استان و تعامل همه نیروها در حال اجرا می باشد.

استاندار قم با بیان لزوم شدت بخشی به کنترل تمام ورودی و خروجی های قم، اضافه کرد: در کنار تشویق و ترغیب مردم به اجرای قرنطینه خانگی از حضور اتباع خارجی در استان جلوگیری بعمل می آید.

وی به نقش نیروهای مسلح در همراهی با مدیریت استان در اجرای مصوبات شورای تامین و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، افزود: اجرای طرح بسیج ملی، کنترل مبادی ورودی استان، ضد عفونی کردن محیط شهری و نیز طرح نگهداری از بیماران بهبود یافته که در قم اجرایی شده است از جمله خدمات قابل تقدیر نیرو های مسلح در قم است.

سرمست به ضرورت پیش بینی ۱۰۰۰ تخت خواب در بیمارستان سیار برای شرایط اضطراری اشاره کرد و گفت: فعال سازی ستادهای مردمی و خیرین و بستر سازی افزایش مشارکت های مردمی در اجرای برنامه های مبارزه، پیشگیری و درمان بیماری کرونا خط مشی مهم مدیریت استان است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی منظم و جامع برنامه های استان در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، ادامه داد: برگزاری منظم جلسه شورای اطلاع رسانی استان و استفاده از ظرفیت فعالان رسانه ای و اتخاذ راهکارهای مناسب در آگاهی بخشی به مردم از اولویت های ضروری در ایام پیش رو می باشد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان سخنانی پیرامون تامین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی، عنوان کرد: این موضوع با نظارت دستگاه های متولی و به محوریت هلال احمر در حال اجرا می باشد و از تمام ظرفیت های تولیدی استان برای رفع نیاز استان استفاده خواهد شد

استاندار قم به مناسبت های پایان سال و آغاز سال جدید اشاره و تصریح کرد: باید فرهنگ سازی لازم برای پیشگیری از هر گونه تجمع و حضور افراد در اماکن پر تردد صورت گیرد و در این مسیر استفاده از ظرفیت های صداوسیمای استان ، رسانه های خبری و حتی آگاهی رسانی میدانی در محلات در دستور کار قرار گیرد.

وی به مقوله حمایت اجتماعی و توجه به اقشار آسیب پذیر در ایام بحرانی کنونی اشاره و خاطر نشان کرد: در کنار فرهنگ سازی و دعوت خیرین برای حمایت از افراد چه در زمینه کمک به مشاغل و چه در تامین اقلام بهداشتی، بر ضرورت تدوین برنامه های راهبردی در حمایت از اقشار آسیب پذیر در ایام شیوع بیماری کروناو بعد از آن تاکید کرد.

استاندار همچنین با اشاره به بخشنامه ابلاغی اجرای قانون دور کاری و مرخصی های اداری و لغو مرخصی ها و ماموریتهای مدیران استان گفت : اولویت دولت در مقابله با بیماری کرونا ، کنترل تجمعات و ارائه همزمان خدمات به مردم علی الخصوص افزایش ارائه خدمات الکترونیکی است .