- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

قم هراسی مصداق بارز جنگ تبلیغاتی دشمن است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج قم‌هراسی به بهانه شیوع ویروس کرونا گفت: امروز جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی قوی‌تر از جنگ اقتصادی است اما ما نسبت به این جنگ غافل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، با اشاره به اینکه جزء هفدهم قرآن کریم شامل دو سوره انبیاء و حج است، اظهار کرد: در سوره انبیاء خداوند شرح حال مردان بزرگ مقاومت یعنی پیامبران را برای ما روشن و اسوه‌هایی را برای ما مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه ایستادگی برابر جنگ تبلیغاتی دشمن یکی از نکات مهم در جبهه مقاومت است، عنوان کرد: در آیات نخست سوره انبیاء به جبهه‌هایی از هجمه تبلیغات دشمنان در زمان پیامبر اسلام(ص) اشاره شده است.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۳ سوره انبیاء، مطرح کرد: تناقض‌های رفتاری مشرکان در این هجمه‌های تبلیغاتی جالب است چراکه از یک سو می‌گویند پیامبر(ص) بشری مانند دیگران است و از طرفی می‌گویند ایشان ساحر است؛ گاهی می‌گفتند چیزهایی که پیامبر(ص) فرموده است حاصل خواب‌های پریشان و گاهی ایشان را دروغ‌گو و گاهی شاعر خطاب می‌کردند.
وی آیه ۵ سوره انبیاء را مدنظر قرار داد و گفت: این هجمه‌ها امروز نیز نسبت به پیامبر(ص) وجود دارد، برخی از مدعیان مسلمانی آیات قرآن را خواب‌های پیامبر(ص) می‌دانند و در موارد دیگری قرآن را شعر می‌دانند و در هر دو مورد مصداق تکذیب پیامبر(ص) است.
حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه در آیه ۳۶ سوره انبیاء به تحقیر و تمسخر پیامبر(ص) توسط مشرکان اشاره شده است، خاطرنشان کرد: آن‌ها پیامبر(ص) را با اشاره دست مورد تمسخر قرار می‌دادند و می‌گفتند ایشان است که بت‌های ما را انکار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه به طور کلی حربه‌های تبلیغاتی دشمن در چند محور تقسیم می‌شود، تصریح کرد: این محورها شامل تمسخر، نسبت‌های ناروا دادن و برچسب زدن، غوغا سالاری و جلوگیری از دعوت به حق، ایجاد تردید و شبهه افکنی در قبال پیامبران الهی، فریب و تهدید، تبعید، فشار اقتصادی و تحریم است.
رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه این اتفاقات امروز هم در جریان است و امروز هم دشمنان با حربه‌های مختلف در جنگ مقاومت تلاش می‌کنند، ابراز کرد: در مورد بیماری کرونا هم دیدیم که با هزاران دروغ اخبار را وارونه نشان دادند و منشا کرونا را طلاب قم و طلاب چینی اعلام نموده و ایران را در اعلام آمار کرونا و جانباختگان این حادثه دروغگو خوانند و گفتند ایران توانایی مقابله با این ویروس را ندارد و همچنین باورهای دینی را به تمسخر گرفتند و تحریم‌های خود را ادامه دادند و در عین حال وعده‌های پوشالی برای کمک به مردم را مطرح کردند.
وی با اشاره به اینکه آیه ۶ سوره حجر می‌فرماید مشرکان به پیامبر(ص) به صورت صریح توهین می‌کردند و ایشان را دیوانه خطاب می‌کردند، بیان کرد: امام صادق علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند فردای قیامت منادی ندا می‌دهد کجایند آن‌هایی که راه را بر اولیای من بستند، کسانی که صورت‌های آنها بسیار زشت است بر می‌خیزند و سپس ندا می‌رسد این‌ها کسانی هستند که مومنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و آن‌ها را به سمت جهنم سوق خواهند داد.
وی در پایان با اشاره به فرمایشی از رهبر انقلاب، اضافه کرد: یک جنگ دیگری هم است که از آن جنگ غافل هستیم و اهمیت آن از جنگ اقتصادی کمتر نیست و آن جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است؛ امروز سیاست این است مسئولان ایران و هر فرد که با آن‌ها جدی‌تر مخالف است را بیشتر تخریب می‌کنند، رفتار با زن، دانشگاه، عبادت، نماز جماعت، مصرف نکردن مشروبات الکلی و اجرای حدود الهی را مسخره می‌کنند، گاهی همین مسخره کردن‌ها آدم‌های بزرگی را مورد فشار قرار می‌دهند تا به ناچار همرنگ جماعت شوند اینجا است که شیعه امیرالمومنین(ع) باید از شجاعت ایشان درس گیرد وحشت نکند از رویارویی با دشمن و احساس تنهایی نکند و با تمسخر دشمن از ایستادگی دست نکشد.