- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرمانده انتظامی استان خبرداد:دستگیری عاملان تیراندازی در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری عاملان تیراندازی و قاطعیت پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “سید محمود میرفیضی” اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد تیراندازی در اواخر خرداد سال جاری در یکی از خیابان‌های شهر قم بلافاصله، تیمی ویژه از ماموران به محل اعزام شدند.
وی افزود : پس از حضور ماموران مشخص شد ۲ دستگاه خودرو با چند نفر سرنشین با سلاح کلت کمری اقدام به تیراندازی هوایی و ایجاد رعب و وحشت نموده و از محل متواری شدند.
فرمانده انتظامی استان قم عنوان داشت : با پیگیری‌های بعمل آمده، در مرحله اول هویت متهمان شناسایی و محرز گردید که بعلت اختلافات مالی بوده و کلیه افراد ساکن شهریار می باشند.
سردار میرفیضی ادامه داد: پس از اخذ نیابت قضائی ، ۴ نفر از متهمان در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهشان در شهریار دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان قم با اعلام اینکه متهمان این پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه و با اقتدار با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد، افرادی قانون گریز امنیت عمومی و آرامش جامعه را به مخاطره بیاندازند.

دستگیری سارق و کشف ۳۰۰میلیونی اموال مسروقه
فرمانده انتظامی شهرستان گفت با شناسایی و دستگیری یک سارق،اموال ۳۰۰میلیون ریالی مسروقه، کشف شد.
سرهنگ”مراد حسین جعفریان”اظهار داشت:با تلاش مضاعف ماموران کلانتری ۲۰شهید فاطمی،سارق انواع لوازم آسانسور،شناسایی و دستگیر شد و اموال مسروقه به ارزش ۳۰۰میلیون ریال از وی کشف و به مالباخته تحویل شد.
وی با هشدار به کسبه م متصدیان واحد های صنفی افزود: چنانچه محل‌كسب شما از درب آهني و شيشه‌اي برخورداراست، براي افزایش ضريب اطمينان هردو درب را قفل کنيد و همچنین براي قابل رؤيت بودن داخل مغازة خود، از كركره مشبك استفاده کنيد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: از آنجا كه قفل هاي معمولي به راحتي با قيچي بريده مي شوند، حتي الامكان از قفل هاي سوئيچي استفاده كنيد و به وسيله جوش دادن ميله هاي محكم فلزي، راه نفوذ سارقان را از طريق كانال كولر، هواكش و تابلوهاي تبليغاتي مغازه مسدود کنيد و به منظور نگهداري مقطعي و ضروري وجوه نقد خود، ازگاو صندوق سالم و محكم استفاده کرده و ترجيحاً آن را بصورت نامحسوس در داخل ديوار جاسازي کنيد.
وی بیان داشت: حتي الامكان به جاي قفل هاي آويز، از قفل هاي كتابي استفاده کنيد و براي پيشگيري از سرقت به روش توپي زني، قفل مغازه خود را به گونه اي نصب کنيد كه توپي آن همسطح با بدنه در باشد يا اينكه لوله اي فلزي به دور آن جوش دهيد و چنانچه در مجاورت يا پشت مغازه شما ملك مخروبه اي وجود دارد ديوار مغازه را با آهن و بتون، محكم و غير قابل نفوذ کنيد و همچینن در صورت لزوم محل كسب خود را به سيستم هشداردهنده مجهز کرده و آن را به گونه اي نصب کنيد كه تشخيص آن براي ديگران بسهولت ممكن نباشد.
سرهنگ جعفریان توصیه کرد: چنانچه به هر دليل كارگر يا شاگردتان به كار خود پايان داد، يا خودتان نسبت به اخراج او اقدام کرديد، حتماً تمامي قفل ها را تعويض کنيد و تا حصول اطمينان كامل از صداقت شاگردتان از در اختيار گذاردن كليد مغازه و گاوصندوق به وي خودداري کنيد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم در پایان از کسبه داران خواست تا به محض اطلاع از وقوع سرقت، موضوع را سريعاً به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهيد و مشخصات افراد مراجعه كننده مشكوك را به خاطر آورده و در اختيار مأموران قرار دهید.