- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فرماندار قم:۲۷۰نانوایی درقم به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال قانون شدند

فرماندار قم گفت:گرچه قم از بهترین کیفیت نان در کشور برخوردار است،اما در زمینه رعایت پروتک های بهداشتی مبارزه با کرونا به شدت حساس هستیم وتاکنون ۲۷۰نانوایی درقم به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال قانون شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مرتضی حیدری ظهر امروز در نشست خبری قرارگاه مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه خانواده و محله محور که در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت :گرچه قم از بهترین کیفیت نان در کشور برخوردار است،اما در زمینه رعایت پروتک های بهداشتی مبارزه با کرونا به شدت حساس هستیم وتاکنون ۲۷۰نانوایی درقم به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال قانون شدند.

وی از ایجاد یک مرکز نقاهت در کنار بیمارستان فرقانی خبر داد و خاطر نشان کرد: این مرکز آماده و تجهیز شده است تا کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و نمی خواهند در فضایی به جز خانه قرنطینه شوند در این مرکز پذیرش شوند.

وی با اشاره به برخی اقداماتی که در طرح شهید سلیمانی اجرایی می شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح تلاش می شود از تردد افرادی که بیمار هستند در سطح جامعه جلوگیری شود و در این راستا ۲۷ دوره مراجعه به درب منازل بیماران صورت گرفته است.

فرماندار قم اضافه کرد: مراقبت در منزل از دیگر اقداماتی است که در طرح شهید سلیمانی زیر مجموعه تیم رهگیری اجرا می شود و در این راستا یک پزشک و یک پرستار بربالین بیماران حاضر شده و آنان را در منزل معاینه می کنند و چنانچه به معالجه فنی و تخصص لازم باشد تیم تخصصی پزشکی اعزام می شود.

وی از دیگر تیم های فعال زیر مجموعه طرح شهید سلیمانی را تیم حمایتی ذکر کرد و گفت: بسیجیان در این تیم فعالیت دارند و تا کنون با یک هزار و ۵۶ خانواده ارتباط برقرار کردند و درصورتی که این خانواده ها نیاز به فعالیتی خارج از منزل  داشته باشند و کسی نباشد که این امور را انجام دهد بسیجیان کارهای آنان را انجام می دهند.

حیدری اضافه کرد: تیم حمایتی نیز که در ذیل این طرح فعال است در ۳۵ روز گذشته  ۳ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم توزیع کردند و ۱۹۷ مورد خرید منزل نیز برای بیماران کرونایی انجام دادند هم چنین ۹۰۰ بسته بهداشتی نیز در این مدت توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارها ۷۰ درصد اصناف و ادارات دستورات بهداشتی را برای مبارزه با کرونا رعایت می کنند، گفت: از زمانی که کرونا دست به گریبان مردم شده است سبک زندگی ها در حال تغییر است اما برخی اصناف مانند نانوایی ها با این تغییر مقابله می کنند و از ۹۰۰ نانوایی فعال در قم، ۲۷۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت دستورات بهداشتی مورد جریمه و اعمال قانون قرار گرفتند.

فرماندار قم با تاکید براینکه نانوایی یک مرکز استراتژیک و تامین کننده قوت غالب و از نیازهای مستمر مردم است، گفت: نان قم بهترین نان در سطح کشور است و به دنبال این هستیم که تغییراتی ایجاد شود تا بهترین کیفیت ها در نان قم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی اولویت با حاشیه شهر است و مناطق براساس رنگ بندی قرمز نارنجی و زرد که از سوی مرکز بهداشت مشخص می شود، مورد پایش قرار می گیرد.

حیدری یکی از محورهایی که از روز نخست در اجرای طرح شهید سلیمانی مورد توجه بوده است را محور رسیدگی به روستاها ذکر کرد و گفت: در پایش های صورت گرفته روستاها در ایام شیوع بیماری با کمترین آلودگی مواجه بوده است و در این راستا بخشداران نیز از مردم درخواست داشته اند برای تعطیلات به روستاهای اطراف قم سفر نکنند.

وی طرح شهید سلیمانی را محله محور و خانواده محور دانست و گفت:  در اجرای این طرح سلامت خانواده ها به صورت روزانه و دقیق کنترل می شود و بسیج موظف است که در اجرای این طرح خانه به خانه و محله به محله مراجعه کند. همچنین بازرسی هایی که در اجرای این طرح صورت می گیرد براساس  آمارهای مرکز بهداشت انجام می شود.

فرماندار قم اضافه کرد: مردم به خاطر داشته باشند وضعیت امروز به دلیل رعایت کردن دستورات بهداشتی است و در صورتی که تجمعات و مراسم ها برقرار شود شاهد اوج این ویروس خواهیم بود.