- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

فاز اول مترو قم تا پایان سال ۹۷ به مرز راه‌اندازی می‌رسد

معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: تامین تجهیزات مترو که شامل بحث برق، سیگنالینگ، تهیه واگن‌ها و… در دستور کار پیمانکار است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ فاز اول را به مرز راه‌اندازی برسانیم و در این شرایط باید حداقل سه قطار داشته باشیم.

به گزارش شهرنیوز، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه خط اول قطار شهری قم از قلعه‌کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول ۱۴٫۵ کیلومتر در دو فاز در حال احداث است، گفت: فاز اول این پروژه حدود ۶ کیلومتر را شامل می‌شود.
معاون فنی و عمران شهرداری قم با تاکید بر اینکه حفاری ۱۲ کیلومتر از مسیر به صورت مکانیزه انجام شده است، خاطرنشان کرد: باقی مسیر به صورت دستی در حال حفاری است.
قاری قرآن با بیان اینکه ۶ ایستگاه در فاز اول راه‌اندازی خواهد شد که به مرور در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: دو ایستگاه به صورت کامل و ۴ ایستگاه در حد سفت‌کاری برای عبور قطار در اختیار قرار خواهد گرفت.
وی اذعان کرد: دو مورد از ایستگاه‌ها در مراحل نهایی است و مابقی به صورت زیرسطحی در حال احداث است؛ با توجه به مسائل ترافیکی مجبور هستیم که کار را به صورت زیرسطحی انجام دهیم.
معاون فنی و عمران شهرداری قم تصریح کرد: در بخش تجهیزات نیز که شامل بحث برق، سیگنالینگ، تهیه واگن‌ها و… در دستور کار پیمانکار است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ فاز اول را به مرز راه‌اندازی برسانیم و در این شرایط باید حداقل سه قطار داشته باشیم.
قاری قرآن اضافه کرد: البته برخی مسائل همچون تغییر نرخ دلار و… ممکن است پروژه را دچار وقفه کند اما پیگیری انجام شده تا بتوانیم طبق هدف‌گذاری به برنامه دست پیدا کنیم و پس از این بخش نیز تکمیل فاز دوم پروژه را به شرط تامین منابع مالی در دستور کار خواهیم داشت.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم