- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

طرح حفر و تجهیز چاه شهر دستجرد به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دولت طرح حفر، تجهیز و خط انتقال شهر دستجرد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، همزمان با سومین روز از هفته دولت طرح حفر، تجهیز و خط انتقال یک حلقه چاه در شهر دستجرد بااعتبار ۵ میلیارد ریال با حضور دکتر بهشتی معاون استاندار، مهندس حیدری فرماندار و جمعی از مسئولان استان و بخش خلجستان به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در حاشیه این مراسم با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در راستای تأمین آب پایدار برای مناطق مختلف استان، گفت: حفر و تجهیز این چاه یکی از ضروریات شهر دستجرد به ویژه در ایام تابستان و پیک مصرف محسوب می‌شود.

دکتر محسن بهشتی این چاه را نقطه قوتی برای ساکنان شهر دستجرد دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام تابستان ساکنان این شهر افزایش می‌یابد این چاه می‌تواند کمبود آب شهر را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر آب مورد نیاز شهر دستجرد از دو حلقه چاه تأمین می‌شود، گفت: آبدهی این چاه‌ها کمتر از ۲۰ لیتر در ثانیه است که در تابستان و مواقع پیک مصرف با کمبود آب مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه این موضع نگرانی‌هایی را برای تأمین آب شهر دستجرد به وجود آورده بود، اظهار داشت: در همین راستا اقدام به حفر و تجهیز یک حلقه چاه دیگر با آبدهی حدود ۱۵ لیتر در ثانیه برای مواقع ضروری کردیم که به نوعی پدافند غیرعامل نیز به شمار می‌رود.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به اینکه برای انتقال آب این چاه به مخازن ذخیره شهر ۵۰۰ متر خط انتقال نیز اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در مجموع بااعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شهرهای دارای تنش آبی استان قم تأمین شده است.