- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

شهردار منطقه یک قم:۹ بوستان جدید در منطقه یک احداث می‌ شود

شهردار منطقه یک قم با اشاره به برنامه این منطقه برای احداث ۹ بوستان جدید گفت: توسعه سرانه‌های فضای سبز و تجهیز بوستان‌های سطح منطقه از اولویت‌های این منطقه در سال جدید می باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز و توسعه بوستان‌های سطح منطقه یک اظهار کرد: توسعه و تجهیز بوستان‌های شهری یکی از سیاست‌های جدی مدیریت شهری است که طی چند سال اخیر به طور ویژه برای اجرای آن برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، هفت بوستان به مساحت ۱۵۲ هزار مترمربع به بوستان‌های سطح منطقه یک اضافه شده است خاطرنشان کرد: برای امسال نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش داریم نسبت به احداث ۹ بوستان جدید اقدامات لازم را انجام دهیم.
شهردار منطقه یک با بیان اینکه ۶ مجموعه بازی کودکان(کمپلکس بازی) به همراه کفپوش با اعتبار ۲٫۵ میلیارد ریالی در این منطقه در حال نصب است گفت: این مجموعه‌ بازی ها در بوستان‌های معلم، هاشمی، شبنم، شهدای آذر و ساره نصب می‌شود.
وی ارتقاء ضریب ایمنی محل بازی کودکان در بوستان‌ها را یکی از دغدغه‌های شهرداری منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه وسایل بازی کودکان در این بوستان‌ها یا وجود نداشت و یا فرسوده و خطر آفرین بود، اقدام به جمع آوری این وسایل و جایگزینی کمپلکس‌های دارای استاندارد و جدید به همراه کفپوش کردیم.
اصفهانیان مقدم با تاکید بر اینکه در سال گذشته سرانه فضای سبز تفریحی برای هر نفر در منطقه یک به ۷٫۸۰ مترمربع رسیده است تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این عدد به ۹٫۶۰ مترمربع برسد که این افزایش سرانه فضاهای سبز نقش بسیار مهمی در ارتقاء و بهبود کیفیت محیط زیست شهری و افزایش سرانه تفرج گاهی به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و زائران خواهد داشت.
منبع خبر: اداره کل ارتباطات و بین الملل شهرداری قم