- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم با نماینده آیت‌الله سیستانی دیدارکرد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با هدف ارائه گزارش فعالیت های کتابخانه های عمومی استان قم در ایام شیوع کرونا، با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم به همراه محمد باقری، رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری‌ها با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد شهرستانی، معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت کتاب را از اهداف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و اظهار داشت: استفاده درست از فضای مجازی در راستای گسترش آموزه‌های دینی و فرهنگ مطالعه از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همه ما در هر سمتی، مسئول هستیم و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی، ضمن تشکر از تلاش‌های جهادی کتابداران در توسعه کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه ها به ویژه در مناطق آسیب پذیر را ظرفیت مهمی برای بهبود زیرساخت های کشور در مسیر توسعه دانست.

در ابتدای این دیدار نیز سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل و کتابداران در ایام شیوع کرونا به ویژه در فضای مجازی، به افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در منطقه ای محروم و کم برخوردار واقع شده است. راه اندازی کتابخانه در آن منطقه از ضرورت های فرهنگی و دغدغه نهاد بود و با برنامه‌ریزی های انجام شده منطقه شهدای نوبهار در آینده ای نزدیک به قطب فرهنگی استان تبدیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی ضمن تشکر از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، بر لزوم حمایت دستگاه های اجرایی و ادارات تاکید و از ایده‌های خلاقانه دستگاه ها در عرصه کتاب و کتابخانه استقبال کرد.
گفتنی است، بازدید از موزه هدایای ملی و بین‌المللی (اهدایی به آیت‌الله شهرستانی) از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
یادآور می شود در این نشست محمدباقری، رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری ها؛ حسین مافی فروتن، کارشناس مسئول امور مشارکتها و همکاری‌ها؛ نیره خدادادشهری،کارشناس فرهنگی و معصومه حسنخانی، کارشناس امور کتابخانه ها نیز حضور داشتند.