- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سرقت اطلاعات بانکی توسط سایت‌های شرط‌بندی

رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به سرقت اطلاعات بانکی توسط سایت‌های شرط‌بندی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: سایت‌های قمار و شرط‌بندی به بهانه پرداخت از طریق درگاه مستقیم بانکی، (به منظور فاش نشدن درگاه اصلی پرداخت) تمام اطلاعات کارت بانکی کاربر، به همراه رمز پویا را توسط سایتی واسط دریافت کرده و تراکنش را از طرف کاربر انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان قم همچنین نسبت به هوشیاری بیش از پیش کاربران در این رابطه تاکید کرد.

سرهنگ موالی اضافه کرد: متاسفانه افراد اطلاعات کارت بانکی به همراه شماره موبایل خود را (به عنوان احراز هویت!) به دست افراد غیرقابل اعتمادی می‌سپارند که امکان انواع سواستفاده و سرقت را ممکن می‌سازد.

///////////////////////////

دفتر نظارت همگانی به صورت تلفنی پاسخگوی مطالبات شهروندان

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: دفتر نظارت همگانی به صورت تلفنی پاسخگوی مطالبات شهروندان است.

سرهنگ “سید جمال فاطمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در اجراي بخشنامه صادره از بازرسي کل ناجا، مرکز نظارت همگاني و لزوم رعايت پروتکل هاي بهداشتي و طرح فاصله گذاري اجتماعي، مقرر است اولين جلسه ارتباط مستقيم مردم با مسئولان انتظامي استان به صورت تلفني و با حضور جانشين فرماندهی انتظامی استان قم، همچنین معاونان و روساي پليس هاي تخصصي این فرماندهی برگزار شود.

وی اضافه کرد: این جلسه در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ از ساعت ۰۹۰۰ الی ۱۱۰۰ برگزار می شود.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: شهروندان مي توانند از طريق تلفن ۱۹۷ مشکلات و دغدغه هاي خود را با مسئولان انتظامي مطرح تا دستورات لازم صادر و پي گيري شود.

سرهنگ فاطمی تاکید کرد: به دليل حجم تماس ها و اشغال شدن خطوط، شهروندان تأمل نموده، بديهي است کارشناسان سامانه ۱۹۷ تمام سعي و تلاش خود را براي پاسخگويي به تعداد بيشتري از شهروندان به کار خواهند گرفت.