- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سرباز فراری ،سارق ۳ دستگاه موتورسیکلت بود

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت:سرباز فراری به سرقت ۳دستگاه موتورسیکلت از منطقه پردیسان قم و فروش آن ها ،اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”مرادحسین جعفریان” اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در منطقه پردیسان قم،موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۲ قرار گرفت که در نهایت سارق شناسایی و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد،وی سرباز فراری و ساکن یکی از مجتمع های مسکونی پردیسان است.
وی افزود:متهم به ۳ فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف و اعلام داشت که موتور سیکلت ها را به مبالغ پایین به مشتریان فروخته است.
فرمانده انتظامی شهرستان قم تصریح کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

شناسایی و دستگیری سرکرده شرارت و قاتل فراری کمتر از ۴۸ ساعت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سرکرده شرارت و قاتل فراری کمتر از ۴۸ ساعت،شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ”میکائیل قهرمانپور” اظهارداشت:  درپی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه برادرش در مقابل منزلشان از ناحیه سینه مورد اصابت چاقوی افراد ناشناس قرار گرفته و بلافاصله به مرکز درمانی اعزام ولی اقدامات درمانی اثربخش نبوده و فوت شده است،موضوع به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود:با استفاده از شگردهای پلیسی و تحقیقات میدانی ، سرکرده شرارت و قاتل فراری شناسایی و در کمتر از ۴۸ساعت در مخفیگاهش دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد:متهم به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی شد.

توصیه های سرپرست پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان درخصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

سرپرست پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم با هدف پيشگيري و کاهش سرقت موتورسيکلت توصيه هاي آموزشي لازم را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ”مهدی سیاحت کتابی” در خصوص راه هاي پيشگيري از سرقت موتورسيکلت در سطح استان، اظهار داشت: از ميان جرايم عليه اموال، «سرقت موتورسيکلت از جمله سرقت هاي رايج بوده و داراي اهميت ويژه اي است زیرا سرقت اين وسيله نقليه به دليل سهولت در سرقت در مقايسه با ديگر سرقت ها بيشتر رخ مي‌دهد.
وي با تقسيم سارقان به دو گروه حرفه اي و غير حرفه اي ادامه داد:سارقان غيرحرفه‌اي، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسايل نقليه‌اي را كه فاقد لوازم و تجهيزات ايمني مناسب بوده و در­مكان خلوت پارك باشند يا سوئيچ بر­روي ­آن‌هاباقي ­مانده باشد، به­ سرقت مي‌برند.
سرپرست پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان تصريح کرد: اين‌گونه­ وسايل نقليه معمولاً به­ منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و­يا براي انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار مي‌گيرندو خوشبختانه درصد بالايي از اين موتورسيکلت ها ي مسروقه توسط پليس كشف مي‌شود.
وی افزود: سارقان حرفه‌اي خودرو و موتورسيکلت، افرادي هستند كه از مهارت و سرعت عمل بالايي براي راه‌اندازي و روشن کردن وسايل نقليه از قبيل قطع سيستم هشداردهنده، بازكردن درب خودرو و قفل و زنجير برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارك اقدام به فروش مي‌كنند.
سرهنگ کتابی خاطرنشان کرد: با تمام اين اوصاف حتي حرفه‌اي‌ترين سارقان خودرو و موتورسيکلت نيز به دنبال سرقت‌هاي كم دردسر هستند و بالا بودن امنيت اين وسايل نقليه و يا نصب لوازم ايمني و بازدارنده بر روي آنها، تا­حد زيادي باعث مي‌شود تا از سرقت اين­ نوع وسايل نقليه چشم‌پوشي كنند، بنابراين انجام اقدامات پيشگيرانه توسط افراد جامعه را مي‌توان اصلي‌ترين گام براي مبارزه با وقوع سرقت موتورسيکلت دانست.
وی با اشاره به سوء استفاده سارقان از فرصت‌ها،آشنايي­ شهروندان با فرصت‌هاي مختلفي كه سارقان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي براي انجام عمل مجرمانه‌ي خود ­به دنبال به‌دست آوردن آن‌ها هستند را داراي نقش­ مهم و اساسي­ دركاهش جرائم توصيف کرد .
سرپرست پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان به مالكان و راکبان موتورسيکلت توصيه کرد :از پارك و موتورسيکلت خود در محيط‌هاي خلوت و تاريك و يا در يك نقطه به­ مدت طولاني كه زمينه را ­براي ارتكاب عمل مجرمانه فراهم مي‌كند اکيدا خودداري وموتورسيکلت خود را بدون قفل،زنجير چرخ ويا بعضاً با گذاشتن سوئيچ بر روي آن پرهيز نمايند ، وسيله نقليه خود را در حضور افرادناشناس به بهانه‌هاي مختلف مانند خريد و… رها نکنند .