- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ساخت اسکروپمپ فاضلابی با استفاده از توان متخصصان داخلی در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ساخت و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز اسکروپمپ فاضلابی با توان متخصصان داخلی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با اشاره به اینکه سال گذشته اسکروپمپ‌های تلمبه خانه شماره دو فاضلاب شهر قم به علت عمر بالا و فرسودگی نیاز به تعویض پیدا کرد، اظهار داشت: با توجه به عدم موفقیت تولید این دستگاه در داخل کشور، اقدام به برگزاری مناقصه برای خرید از شرکت‌های خارجی کردیم.

وی با بیان اینکه قیمت ارائه شده توسط شرکت‌های خارجی برای ساخت این اسکروپمپ برابر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود، گفت: با توجه به هزینه بالا و محدودیت اعمال شده برای واردات به علت تحریم، بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ در داخل کشور را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه پس از طراحی‌های اولیه، با همکاری یک شرکت خصوصی در شهر قم ساخت این اسکروپمپ در قم آغاز شد، ابراز داشت: در نهایت پس از ۶ ماه کار و تلاش، اسکروپمپ با هزینه‌ای برابر با یک پنجم مشابه خارجی در پایان سال گذشته در داخل کشور تولید و از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه به طول حدود ۱۵ متر و ظرفیت پمپاژ ۲۵۰ لیتر در ثانیه از ابتدای سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با بومی‌سازی دانش تولید این اسکروپمپ‌ها در داخل، شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور می‌توانند نیاز خود را بدون مشکل خاصی برطرف کنند.

یادآور می‌شود اسکروپمپ‌ها راهکاری ایمن و قابل اطمینان برای انتقال حجم زیادی از سیالات در صنایع آب و فاضلاب با بالاترین بازدهی هستند که گذر مقادیر زیادی از سیال حاوی مواد جامد بدون خطر انسداد از طریق این اسکروپمپ‌ها امکان‌پذیر است.