- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رمزهای OTP (یکبار مصرف) تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان قم ضمن تاکید بر فعال کردن رمز پویا توسط عموم مردم، گفت: رمزهای  OTP (یکبار مصرف) تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علی موالی” اظهار داشت: در حال حاضر در کشور نزدیک به ۵۰۰ میلیون کارت عابر بانک توسط بانک ها تولید و در اختیار مشتریان قرار گرفته است که این باعث شده توجه مجرمان به سوء استفاده از این کارت ها جلب و ترفندهایی چون فیشینگ، اسکیمینگ، استفاده از کی لاگرها را ابداع و برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه کارت های بانکی اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که مجرمان را در رسیدن به این هدف ناکام می گذارد، فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف توسط مشتریان بانک ها در خریدهای اینترنتی است،این بدین معنی است اگر اطلاعات محرمانه کارت بانکی به دست سارقان اینترنتی افتاد، رمز یکبار مصرف به سیم کارت تلفن همراه صاحب اصلی حساب پیامک می شود و با این روش سرقت و برداشت از حساب قربانی غیرممکن خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با هماهنگی پلیس فتا و بانک مرکزی رمزهای دوم ثابت تا چند روز آینده غیرفعال و خرید اینترنتی صرفاً با رمزهای یکبار مصرف امکان پذیر می باشد و کاربرانی که خرید اینترنتی انجام می دهند می بایست سریعاً نسبت به فعال سازی رمزهای یکبار مصرف خود اقدام کنند.

///////////////////

فراخوان اعزام مشمولان در دي ماه ۱۳۹۸

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از فراخوان اعزام مشمولان در دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ولی ترابی” در تشریح این خبر اظهار داشت: تمامی مشمولان داراي مدرک فوق ديپلم، ديپلم و زيرديپلم که برگ آماده به خدمت به تاريخ ۱۹ دي ماه ۹۸ دريافت کرده اند، مي‌بايست راس ساعت ۷ صبح روز پنج شنبه مورخه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۸ در محل معاونت وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان قم به آدرس”حد فاصل عوارضي قم کاشان- وعوارضي قم تهران بعد ازاداره راه و شهرسازي معاونت وظيفه عمومي این فرماندهی مراجعه کنند تا به خدمت مقدس سربازي اعزام شوند.

وی افزود: با توجه به عدم ارسال پستي برگه آماده به خدمت واينکه برگه معرفي نامه مشمولان به مراکزآموزشي از طريق دفاترخدمات الکترونيک انتظامي( پليس+۱۰) صادر مي شود، آن دسته از مشمولاني که تا کنون به هردليل موفق به دريافت برگه معرفي نامه مشمولان به مراکزآموزش نيروهاي مسلح نشده اند براي دريافت معرفي نامه مي توانند به يکي از دفاتر مذکور مراجعه کنند.

سرهنگ ترابی ادامه داد: عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده، غيبت محسوب شده و برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظيفه عمومي، محروميت هاي اجتماعي را براي آنان در برخواهد داشت.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: تمامي مشمولان مي بايست اوراق مربوط به اعزام به خدمت از قبيل برگه آماده به خدمت، برگه واکسيناسيون، وبرگه معرفي نامه مشمولان به مراکزآموزش نيروهاي مسلح وساير مدارک مورد نياز از روگرفت شناسنامه وکارت ملي را درهنگام مراجعه و اعزام به خدمت همراه داشته باشند.

سرهنگ ترابی خاطرنشان کرد: متقاضيان در صورت نياز به اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و يا کانال سازمان در پيام رسان سروش به نشاني sarbazvazifeh@ از آخرين اخبار مطلع شوند.